מנכ"ל אשלי מדיסון התפטר עקב פרצת האבטחה הגדולה באתר החברה

התפטרותו של נואל בידרמן באה בעקבות אירוע ההאקינג הגדול, ועל אף הצהרתו כי אין דבר כזה פרסום שלילי, נראה כי ללא ספק נגרם נזק למוניטין האישי שלו, לאחר שהצהיר בעבר כי מעולם לא בגד באשתו

אופס, לא כזה תמים. נואל בידרמן

נואל בידרמן, שייסד אתר הבגידות המפורסם אשלי מדיסון (Ashley Madison) ב-2001 והיה מנכ"לו, התפטר ביום שישי האחרון. ההתפטרות באה בעקבות אירוע ההאקינג הגדול שחשף מידע חסוי ושערורייתי על מיליוני לקוחות אתר ההיכרויות, כולל למשל את פרטי חייו המביכים של ג'וש דאגר, כוכב ריאליטי אמריקני נוצרי, שנשא את נס הנישואין וערכי המשפחה בארצות הברית, נתפס בוגד ונאלץ להודות בהודעה ציבורית בצביעותו.

קבוצת האקרים אקטיביסטים אידאולוגיים בשם אימפקט טים (Impact Team) היא שלקחה אחריות על הפריצה הדרמתית האחרונה לאתר, שבה נחשפו 9.7 ג'יגה בייט של חומרים מפלילים: כתובות מייל, שמות ומידע נוסף ואישי במיוחד על מיליוני לקוחות האתר, שעוסק בחיבורים בין בוגדים ובוגדות, ולהיפך.

בשל נזקי הפריצה מתמודד האתר כבר עם חמש תביעות ייצוגיות בהיקף של כחצי מיליארד דולר. התביעות הייצוגיות הן פועל יוצא של חשיפת המידע החשאי אודות כ-32 מיליון לקוחות Avid Life Media הקנדית, בעלת אתר השידוכים. הראשון לפרסם חומרים ומידעים שנחשפו בפריצה היה המומחה לענייני אבטחת מידע בריאן קרבס, שנתן לחומרים במה בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו תחת השם 'תדיאוס זו'.

לאחר שהחומרים האישיים הודלפו ברחבי הרשת מוקדם יותר החודש, דווח כי המשטרה מקשרת אל הפריצה ניסיונות סחיטה רבים ולפחות שני מקרי התאבדות. פרס בגובה חצי מיליון דולרים קנדיים (376 אלף דולר לערך) מוצע כיום למי שיסייע במידע שיביא ללכידתם, מעצרם ומשפטם של הפורצים.

מסתבר שאין דבר כזה פרסום שלילי

עקב הפיטורים שחררה Avid Life Media את ההודעה: "התפטרותו של בידרמן היא תוצאה של הסכמה הדדית ונעשית למען טובתה של החברה. עד למינויו של מנכ"ל חדש תובל החברה על ידי ההנהלה הקיימת, ותמשיך להיות מחויבת לגמרי ללקוחותיה".

עושה רושם שהפיטורים אינם הנזק האישי היחיד שחווה בידרמן עצמו, כשאימיילים מחשבונו הפרטי היו בין החומרים החשאיים שפורסמו ברשת. על אף הצהרתו של נואל בידרמן, בעקבות סקנדל דליפת הסודות, כי "ניתן היה לחשוב שהפריצה תוביל למות החברה, אבל מסתבר שאין דבר כזה פרסום שלילי", נדמה שאימפקט טים גרמו לבידרמן ללא ספק נזק גם למוניטין האישי שלו, לאחר שב-2014 הצהיר שמעולם לא בגד באשתו, ואולם מסתבר שפרסום מכתביו האישיים הציג סיפור אחר לגמרי בנוגע לנאמנות וליושרתו של המנכ"ל לשעבר.

בתוך כך מסתבר כעת שעוד בטרם פיצוצה של הפרשה, משקיעים אנונימיים שאיתם היה האתר הקנדי במגעים לאורך תקופה ארוכה בת כשלוש שנים לצורך גיוס כספים או לרכישה, פרשו מהמו"מ עם Avid Life Media. באפריל האחרון עסק בידרמן, כך מצטייר, גם בניסיונות לייסד קשרים מסחריים מסוימים גם עם IAC אינטראקטיב קורפ, של איל התקשרות בארי דילר. IAC אינטראקטיב קורפ היא היריבה הגדולה של אשלי מדיסון, המפעילה בין יתר שירותי ההיכרויות והדייטינג המקוונים שלה גם את טינדר (Tinder), אוקיי-קיופיד (OkCupid) ו-Match.com, וברשותה המאגר העולמי הגדול ביותר של "משודכים פוטנציאליים".

עוד לפני החשיפה המשמעותית של המידע התריעו בנקאים שדליפת מידע משמעותית מהסוג השמור באתר תהיה יום הדין של Avid Life Media, ותחבל סופית בסיכוייה למצוא קונים או משקיעים. לא בטוח אם החברה אכן כבר נמצאת בפרפורי גסיסה, ואולם יש להניח כי שערוריית הפריצה הקטינה משמעותית את סיכוייה למציאת משקיעים שיציעו סכומים ראויים למטרות השקעה או רכישה.

תגובת Avid Life Media, או מי מחברי הדירקטוריון שלה, לא התקבלה במערכות העיתונים שעסקו בנושא, וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים