האם Salesforce.com תהיה הרכישה הבאה של אורקל?

עשר שנים אחרי שהקים את מובילת ה-SaaS, ינאם מארק בניוף לראשונה בכנס אורקל ● האם עד הכנס של 2010 תהיה Salesforce.com חלק מאורקל? ● ימים יגידו

13/10/2009 17:15

את Salesforce.com – שהוקמה לפני כעשור, הגדירה את שוק התוכנה כשירות (SaaS) ומובילה אותו בגדול בתחום CRM – הקים מארק בניוף, שהיה הסמנכ"ל הבכיר לפיתוח עסקי של לארי אליסון, ופרש כשמייסד אורקל (Oracle) לא קיבל את דעתו לגבי הפורמט החדש בהפצה ושימוש בתוכנה. מאז, היריבות האישית הנהוגה בין אליסון לפורשי אורקל הבכירים, משמשת שמן בעירה לתחרות בין החברות.

באחרונה מורגשת סוג של התקרבות בין השניים – אמנם לא רשמית ולא מוצהרת, אך קיימת. למרות זאת, אליסון טען בשבוע שעבר בהופעה בפני אנליסטים פיננסיים, כי Salesforce.com מבוססת בכלל על מוצרי אורקל – בסיס הנתונים ותווכת פיוז'ן (Fusion). שורות אלה נכתבות כמה שעות לפני הופעתו של בניוף בכנס הענק Oracle OpenWorld, במסלול המוגדר כ-"פתרונות לבכירים". כך, לראשונה בתולדות הכנס, יספר בניוף למאזינים על "הטוב שבשני העולמות. הצלחות במודל הענן עם אורקל ו-Salesforce.com". ומי יעלה ויחזק את ידיו? לא אחר ממייקל דל, המייסד והמנכ"ל של ענקית המיחשוב דל (Dell). דל עצמו יהיה מרצה המפתח של המליאה בבוקר, ובצהריים יבוא לתמוך בבניוף.

מעניין לגלות שבקטלוג הרשמי של הכנס לא מופיע הביתן הגדול של Salesforce.com ואפילו לא הרצאתו של בניוף. הכול נעשה כנראה ברגע האחרון. עם זאת, ההרצאה כן מופיעה בשילוט הצמוד לאולם.

האם כל זה לקראת רכישתה של חברתו הציבורית של בניוף על ידי אליסון? כבר היו דברים מעולם: אליסון רכש את סיבל (Siebel) ואת פיפלסופט (Peoplesoft) שהוקמו על ידי בכירי אורקל שפרשו, וכבר דווח במדיה על כך שאליסון עצמו רכש מניות של Salesforce.com בראשית דרכה. נחיה ונראה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים