ה-FCC החלה לחקור את שירות Google Voice

בעקבות תלונות של AT&T ופנייה של חברי קונגרס, פתחו ברשות התקשורת הפדראלית של ארה"ב בחקירה על מנת לברר מדוע לא יחולו על שירות Google Voice הכללים החלים על שירותי תקשורת שמספקות חברות טלקום ● "לדעתנו אין לאפשר לחברה לחמוק מעמידה בעקרונות המרכזיים של הגישה והתחרות, אותם קבעה הרשות, בטענה שעקרונות אלה אינם חלים עליה - ויש לחקור את הסוגיה", כתבו חברי הקונגרס

ברשות התקשורת הפדראלית (FCC) של ארה"ב פתחו בחקירה בעקבות תלונות על כך שחברת גוגל שוללת ממשתמשי Google Voice את האפשרות לחייג למספרי טלפון מסוימים. הכללים שמסדירים את ההתחשבנות בין חברות הטלקום בארה"ב ביחס לדמי הקישוריות בין הרשתות השונות מאפשרים לחייב שיחות למספרי טלפון מסוימים בתעריפים גבוהים מאוד. כדי להגדיל את הכנסותיהן חברו חלק מחברות הטלקום, במיוחד כאלה שפועלות באזורי ספר, לספקיות מקומיות של שירותים דוגמת שיחות סקס והן מחייבות את המתקשרים לשירותים אלה בתעריפים הגבוהים ביותר.

בחודש שעבר הגישה חברת AT&T תלונה על כך שחברת גוגל, שכיום אינה מחויבת לעמוד בכללים החלים על חברות טלקום, לא מאפשרת למשתמשים בשירות Google Voice לחייג לשירותים היקרים, ודרשה לחייב את גוגל לאפשר חיוג לשירותים אלה כמו כל חברת טלקום.

בשבוע שעבר שלחו עשרים חברי קונגרס, אשר מייצגים גופים שנהנים משיטת התעריפים הנוכחית, מכתב לרשות התקשורת הפדראלית של ארה"ב – ה-FCC – בדרישה לפתוח בחקירה ביחס לשירות Google Voice. במכתב ציינו חברי הקונגרס שגם אם גוגל אינה רואה בעצמה חברת טלקום, הרי שברגע שהיא מספקת שירותי טלפון היא מתחרה בחברות הטלקום ואף נהנית מיתרון משום שהכללים הרגילים אינם חלים עליה.

"לדעתנו אין לאפשר לחברה לחמוק מעמידה בעקרונות המרכזיים של הגישה והתחרות, אותם קבעה הרשות, בטענה שעקרונות אלה אינם חלים עליה – ויש לחקור את הסוגיה", כתבו חברי הקונגרס.

ואכן, החקירה נפתחה. ביום ו' שלחה הרשות מכתב לחברת גוגל ודרשה להסביר כיצד מנותבות או נחסמות שיחות בשירות Google Voice, כיצד מודיעים למשתמשים על מגבלות אלה, איזה שירותים ניתנים בחינם, האם בכוונת החברה לחייב בעתיד תמורת שירותים אלה וכיצד משלמת גוגל תמורת השירותים. עוד נדרשה גוגל להסביר "כיצד לדעתה משתלבים שירותי Google Voice בהגדרות השונות שנקבעו בחוק התקשורת משנת 1934 [ובסיווגים שקבעה הרשות ביחס לשירותי VoIP]".

לכך משיבה גוגל כי היא אינה חברת טלקום ומשום כך לא חלים עליה הכללים שמחייבים את חברות טלקום. תשובה ברוח זו נשלחה ביום ו' על ידי האיגוד של תעשיית המחשבים והתקשורת (CCIA) בו חברה גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים