גוגל תסיר השמצות על עובדי ציבור מתוצאות החיפוש

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, קיימה היום דיון בנושא "האיזון בין חופש הביטוי לבין השם הטוב - הגנה על עובדי ציבור במילוי תפקידם" בטענה כי המדינה חייבת להגן על עובדיה, שומרי החומות

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת

בצל הטרגדיה של מותו הפתאומי של תנ"צ אפרים ברכה ז"ל, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, קיימה היום (ב') דיון בנושא "האיזון בין חופש הביטוי לבין השם הטוב – הגנה על עובדי ציבור במילוי תפקידם".

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר כי "המדינה חייבת להגן על עובדיה, שומרי החומות". לדעתי, אמר סלומינסקי, "המדינה לא עשתה את מה שהיא צריכה לעשות". יו"ר הוועדה התריע מפני מצב שבעתיד אנשי ציבור לא יסכימו לכהן בתפקיד שופטים או פרקליטים.

עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, אמר: "מיום שהתפוצצה פרשת פינטו, שהודה והורשע, החלה תעשיית התלונות וההשמצות כנגד אפרים ברכה, תעשייה המונעת מתחושות נקם. ולמרות זאת, לא פטרנו עצמנו מלבדוק את הדברים. אם היינו נוהגים אחרת, היינו מועלים בתפקידנו והיו באים אתנו חשבון ובצדק". נזרי הוסיף ואמר, "הלכנו בין הטיפות, בזמן שמתנהלת נגדו בדיקה הוא ניהל חקירות רגישות. עשינו את הבדיקה בזהירות בלי להיות כלי שרת בידי גורמים אינטרסנטים". עוד אמר נזרי כי במשרדו הוקם צוות שנועד להתמודד עם רדיפת אנשי ציבור הן במישור הפלילי והן במישור המנהלי.

נזרי סירב להשיב לח"כ רויטל סוויד ששאלה – האם זומנו עדים למח"ש? ועל כך ענה כי "אני לא רוצה להיכנס לבדיקה שקיימנו, אולם היינו רחוקים מפתיחת חקירה". נזרי גילה כי הוא מקיים שיח עם גוגל (Google) בעניין הסרת תוצאות חיפוש, תוצאות של פוסטים, השמצות זולות ושקריות, שיועלו לרשת כנגד עובדי ציבור.

היועץ המשפטי של מערכת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, ציין שהתופעה של פגיעה באנשי ציבור מחריפה ומגיעה לפגיעה בשופטים. לדבריו, הועלו לרשת תמונות של שופטים באתרים פורנוגרפיים וכן במדי אס-אס. "התופעה מדאיגה ואנו עובדים בסבלנות", לייזר הזהיר, "לא בטוח שהסבלנות לא תפקע ביום מן הימים". ח"כ רויטל סויד הוסיפה ושאלה, "מה אנחנו חושבים, שופטים הם לא בני אדם? האם זה לא ישפיע על הפסיקה שלהם? איך שופט יתנהל, אם הוא יידע שתמונות שלו יפורסמו באתרים פורנוגרפיים"?!

היועץ המשפטי של המשטרה, תנ"צ שאול גורדון, אמר כי "קיימת תופעה רחבה של בעלי קשרים או ממון, שהמסר שלהם לחוקרים הוא, כדאי לכם לזנוח את החקירה זה לא ישתלם לכם. במצב כזה צריך להיות מלאך שרת בשביל להמשיך ולבצע את השליחות. גורדון הזהיר,  "בסוף נישאר עם חופש ביטוי, אבל עם שירות ציבורי רדוד".  גורדון קרא לחשבון נפש ציבורי שכולל את התקשורת. "לקחנו את המטוטלת עד הקצה, הגיע העת להשיבה למרכז. גורדון סיים את דבריו באומרו, "דמי אפרים ברכה זועקים אלינו מהאדמה לעשות חשבון נפש.

ח"כ סלומינסקי סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה תקיים דיון בנושא מידי תקופה, על מנת לשמוע דיווח האם קיים שיפור והאם הכלים שהופעלו היו יעילים דיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים