דל תציע ללקוחותיה בארצות הברית את השירותים של Salesforce.com

שתי החברות חתמו על ההסכם, בניסיון להגדיל את הכנסותיה של דל בתחום שבו מתח הרווחים גבוה יותר ● ההסכם, שדבר חתימתו פורסם בסוף השבוע, יסייע ל-Salesforce.com להגיע לעסקים קטנים ובינוניים שרוכשים מחשבים מדל, ויסייע לדל להגדיל את היצע השירותים שלה ● הפרטים הכספיים של העסקה לא נמסרו

יצרנית המחשבים דל (Dell) חתמה על הסכם שעל פיו תציע ללקוחותיה בארצות הברית את השירותים של Salesforce.com, בניסיון להגדיל את הכנסותיה בתחום שבו מתח הרווחים גבוה יותר. ההסכם, שדבר חתימתו פורסם בסוף השבוע, יסייע ל-Salesforce.com להגיע לעסקים קטנים ובינוניים שרוכשים מחשבים מדל, ויסייע לדל להגדיל את היצע השירותים שלה. דל תציע את מוצרי התוכנה של Salesforce.com וכן שירותי הטמעה בתשתיות התוכנה הקיימות של הלקוחות. הפרטים הכספיים של העסקה לא פורסמו.

דל סבלה בשנים האחרונות ממתח הרווחים הנמוך בעסקי החומרה ומהצניחה במכירות המחשבים כתוצאה מהמיתון הכלכלי. המכירות של מחשבי PC אחראיות לכשישים אחוזים מהכנסותיה של דל. כעת מבקשת דל להרחיב את פעילותה בתחום השירותים, שאחראי כיום לכ-10% בלבד מהכנסות החברה.

היקף המכירות של כלל התוכנות לניהול מכירות מוערך כיום בתשעה מיליארד דולרים לשנה, וקצב הצמיחה של פלח זה הוא אחד המהירים בשוק ההיי-טק. על פי חברת המחקר גרטנר (Gartner), היקף המכירות של תוכנות לניהול מכירות שמוצעות במתכונת של שירותי אינטרנט עתיד לגדול בשנים הקרובות ביותר מפי שניים – מ-1.9 מיליארד דולרים בשנת 2008 לארבעה מיליארד דולרים בשנת 2013.

דובר Salesforce.com, ברוס פרנסיס, סירב לומר כמה אנשי מכירות מעסיקה החברה בארצות הברית, אך מסר, כי לחברה 3,500 עובדים ברחבי העולם. לדל יש עשרה מיליון לקוחות במגזר העסקים הקטנים והבינוניים ברחבי העולם. החברה סירבה לציין כמה מתוכם הם לקוחות אמריקניים.

במסגרת האסטרטגיה להרחבת הפעילות בתחום השירותים, הודיעה דל בחודש ספטמבר על כוונתה לרכוש את חברת פרו סיסטמס (Perot Systems) תמורת 3.9 מיליארד דולרים. זו הרכישה הגדולה בתולדותיה של יצרנית המחשבים השנייה בעולם, אשר שואפת לשפר את מעמדה בתחרות מול HP ויבמ (IBM).

העסקה בין דל ל-Salesforce.com באה לאחר שלארי אליסון, מנכ"ל אורקל (Oracle) – חברה שהביעה אף היא עניין בקניית Salesforce.com – לגלג על Salesforce.com במפגש עם משקיעים של אורקל, שנערך בסוף השבוע. אליסון כינה את היישומים של Salesforce.com "דלים ועלובים" ואמר: "הם קונים מחשבים, שוכרים חדר, שמים את המחשבים בחדרים. הם קונים חשמל ומחשבים לשקעים, ואז הם קונים בסיס נתונים של אורקל על מנת להריץ את היישומים שלהם, ורוכשים תווכה של אורקל כדי לבנות את היישומים שלהם. אה, סליחה, אז הם בונים את היישומים הדלים והעלובים שלהם למיכון של  Salesforce.com. הרבה מהטכנולוגיה שלהם היא שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים