לארי אליסון: "יישומי Salesforce.com דלים ועלובים לעומת אלה של אורקל"

"רשימה ארוכה של חברות זרקו את יישומי Salesforce.com והחליפו אותם במערכת ה-CRM של אורקל", אמר אליסון בפגישה עם מחזיקי מניות של החברה ● הוא לגלג על החברה ואמר: "הם קונים מחשבים, שוכרים חדר, שמים את המחשבים בחדרים; הם קונים חשמל ומחשבים לשקעים, ואז קונים בסיס נתונים של אורקל על מנת להריץ את היישומים שלהם, ורוכשים תווכה של אורקל כדי לבנות את היישומים שלהם" ● בנוסף, הבטיח אליסון, כי אורקל לא תרכוש את ברוקייד, העוסקת בפתרונות אחסון מרושתים

"היישומים של Salesforce.com דלים ועלובים בהשוואה למוצרי אורקל (Oracle)", כך אמר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד ענקית התוכנה. דבריו אלה של אליסון גרמו להרמת גבה בקרב האנליסטים והעיתונאים המסקרים את אורקל, לקראת פתיחת הכנס השנתי שלה, שיחל מחר (ב').

אליסון אמר את הדברים בתשובה לשאלה שעלתה במפגש שקיים עם מחזיקי המניות של אורקל ונגעה ללחץ התחרותי הנובע ממודל מיחשוב הענן בכלל, וזה של Salesforce.com בפרט. "אנו חושבים של-Salesforce.com יש טכנולוגיה מצוינת בבסיסה", אמר. "למעשה, כל היישומים שהם מריצים רצים על גבי בסיס הנתונים של אורקל. לדעתנו, בסיס הנתונים של אורקל נפלא לטובת טכנולוגיות ענן. אבל הם לא עוצרים שם. מעל בסיס הנתונים שלנו הם בונים את היישומים שלהם. אבל מה זה בעצם? זו תווכה של אורקל. הו, אלוהים", אמר אליסון בציניות.

"הבה נתבונן בטכנולוגיה של Salesforce.com", הוסיף. "הם קונים מחשבים, שוכרים חדר, שמים את המחשבים בחדרים. הם קונים חשמל ומחשבים לשקעים, ואז הם קונים בסיס נתונים של אורקל על מנת להריץ את היישומים שלהם, ורוכשים תווכה של אורקל כדי לבנות את היישומים שלהם. אה, סליחה, אז הם בונים את היישומים הדלים והעלובים שלהם למיכון של Salesforce.com. הרבה מהטכנולוגיה שלהם היא שלנו".

הוא הוסיף, כי "יש רשימה ארוכה של חברות שזרקו את יישומי Salesforce.com והחליפו אותם במערכת ה-CRM של אורקל".

Salesforce.com: ההצלחה שלנו מדברת בעד עצמה

יצוין, כי אנליסטים הרימו גבה בעקבות דבריו של אליסון, לנוכח העובדה שמארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com, עומד לשאת דברים בכנס אורקל השנתי, במסגרת פאנל פתרונות לבכירים – מה שמעמיד את דבריו של אליסון באור תמוה במיוחד. בנוסף, Salesforce.com היא אחת מנותנות החסות לאירוע. עוד דבר שהביא להרמת הגבה הוא ההיסטוריה המשותפת של שתי החברות. אליסון אף היה משקיע מוקדם בחברה ואף ישב בעבר בהנהלה שלה, אולם עזב לאחר שהתעמת מילולית עם בניוף. בעבר עבד בניוף באורקל, אולם בשנים האחרונות השניים מתחרים עזים.

ב-Salesforce.com סירבו להתייחס ישירות לדברי אליסון, וציינו, כי ההצלחה של החברה מדברת בעד עצמה. "לקוחות נעים לקראת מיחשוב ענן ועוזבים את מודל המיחשוב המסורתי", אמר ברוס פרנסיס, סגן נשיא לאסטרטגיה בחברה. לדבריו, "יש לנו יותר מ-63 אלף סיפורי הצלחה במודל מיחשוב זה. ברבעון השני השנה, מספר הלקוחות שלנו צמח ב-32%".

פרנסיס הוסיף, כי בניוף אכן יופיע בכנס אורקל, שכן החברה הזמינה אותו. לדבריו, הופעתו של בניוף תדגיש את העובדה "שבין שתי החברות יש יחסים רבי פנים, אולם מטרתם זהה: לחסוך כסף ללקוחות".

בעניין אחר, אמר אליסון בתשובה לשאלת אחד מחזיקי המניות של אורקל, כי בניגוד לשמועות, אין בכוונת החברה לרכוש את ברוקייד (Brocade). ברוקייד עוסקת בפתרונות אחסון מרושתים, רישות לחדרי מיחשוב, כמו גם מיתוג והצפנה בסביבות תקשורת אופטית. יצוין, כי אורקל, HP, יבמ (IBM), דל (Dell) וסיסקו (Cisco) הביעו בעבר עניין ברכישת החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים