דיווחים: חיים סבן נמצא במגעים לרכישת מחצית מאל-ג'זירה

העיתון המצרי אל מסריון דיווח, כי המיליארדר הישראלי, שהינו בעל השליטה בקבוצת בזק, מנהל את המגעים עם האמיר של קטאר, באמצעות מתווך מצרי ● עוד דיווח העיתון, כי על אף הפופולריות שלה, אל-ג'זירה נמצאת בימים אלה בקשיים כלכליים ● סבן ניהל מגעים לרכישת הערוץ גם ב-2003, אולם נסוג בו

המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן, בעל השליטה בקבוצת בזק, נמצא בימים אלה במגעים עם האמיר של קטאר לרכישת מחצית מערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה (Al-Jazeera) – כך מסר העיתון המצרי אל-מסריון. על פי הדיווח, המגעים לרכישת הערוץ, שמשדר בעיקר חדשות בשפה הערבית, מנוהלים עם האמיר של קטאר, באמצעות מתווך מצרי. עוד מסר העיתון, כי על אף הפופולריות שלה, סובלת אל-ג'זירה ממצב פיננסי בעייתי.

באירוע בזק אקספו שהתקיים לפני כשבועיים סיפר סבן, כי ניהל מגעים לרכישת הרשת כבר ב-2003. הוא השתתף אז בוועידה בקטאר, וביקש מחברו, ביל קלינטון, לברר את הנושא עם האמיר של קטאר, המחזיק בבעלות על הרשת. סבן אמר באירוע, כי "התכוונתי לרכוש את הרשת כדי לשפר את תכניה, שלא יהיו אנטי ישראליים". לדבריו, הוא נסוג אז מהכוונה, לאחר ש-"קלינטון אמר לי שאני מסתבך, ושאין לי שום אפשרות לנצח. אם לא אשנה את התכנים, אני אהיה אחראי לפגיעה בישראל, ואם אשנה אותם, והם יהפכו ליותר אוהדים לישראל, אל-קעידה ירדפו אחריי ויהרגו אותי".

מהלך זה אינו הראשון של סבן בתחום התקשורת המשודרת: הוא זה שהביא לעולם את הפאואר ריינג'רס, מכר את ערוץ פוקס פמילי (Fox Family) ביחד עם ניוז קורפ (.News Corp) של רופרט מרדוק והוא אף הבעלים של ערוץ טלוויזיה גדול בגרמניה, פרו-7 (Pro 7), שנקלט גם בארץ. בנוסף, חברת הלוויין יס (yes) היא אחת החברות בקבוצת בזק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים