דל תסגור את מפעל הרכבת המחשבים הנייחים שלה בצפון קרוליינה ותפטר 905 עובדים

ההחלטה התקבלה בעקבות הביקוש של לקוחות החברה למחשבים ניידים והקיטון בשוק המחשבים הנייחים ● מהלך זה הוא חלק מתוכנית רחבה יותר של החברה, במטרה לחסוך כארבעה מיליארד דולרים עד 2011

דל (Dell) הודיעה, כי היא עומדת לסגור את מפעל הרכבת המחשבים הנייחים שלה, שממוקם בעיר סאלם שבמדינת צפון קרוליינה, ארצות הברית. המפעל מעסיק 905 עובדים, שכולם עומדים להיות מפוטרים. ההחלטה התקבלה בעקבות הביקוש של לקוחות החברה למחשבים ניידים והקיטון בשוק המחשבים הנייחים.

ונאנסיו פיגוארואה, דובר דל, אמר, כי "המפעל בסאלם הוא יצרן של מחשבים נייחים, בו בזמן שהלקוחות שלנו מעדיפים מחשבים ניידים. על רקע זה קיבלנו החלטה לא קלה לסגור את המפעל ולפטר מעל ל-900 עובדים נאמנים".

המפעל הוקם לפני כחמש שנים, ועל פי האומדנים של דל – אמור היה להעסיק כ-1,500 עובדים וליצור עוד כ-500 מקומות עבודה של קבלני משנה ושירותים נלווים שונים. השלטונות בצפון קרוליינה העניקו לדל מענקים והטבות מס בסך כולל של כ-318 מיליון דולרים.

מהלך זה של דל הוא חלק מתוכנית רחבה יותר של החברה, במטרה לחסוך כארבעה מיליארד דולרים עד 2011. במסגרת זו, מתכוונת דל להקטין את פעילותה בתחום החומרה ולעבור לענפים רווחיים יותר, בהם מתן שירותים וייעוץ. החברה אף מכרה ביוני האחרון את המפעל שלה בעיר לבנון שבמדינת טנסי. ב-2010 עתידה החברה להעביר את המפעל שלה באירלנד לפולין, ולרכוש את חברת פרו סיסטמס (Perot Systems) שעוסקת במתן שירותים בתחום המחשב ובייעוץ, תמורת 3.9 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים