פורום אלפא – להמציא את המחר

הפורום אירח פאנל בהשתתפות מנהלים בחברות HeadStart מימון המונים, Uber ישראל ו-eBay ישראל, בו התדיינו בנושא מודלים עסקיים חדשניים שמשנים את העולם

הפאנל בפורום אלפא - מימין לשמאל: אלעד גולדנברג, eBay ישראל, ניצן שמייסר, Uber בישראל, יוסי מאירי, HeadStart, ועדי מימרן, SmartDrive

פורום אלפא – קהילת הניהול הבכיר של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, התכנס באחרונה למפגש בנושא "להמציא את המחר – מודלים עסקיים חדשניים שמשנים את העולם". את המפגש פתחו פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה לניהול, ופרופ' אורלי יחזקאל, סגנית הדיקאן והמנהלת האקדמית של פורום אלפא.

פרופ' יחזקאל התייחסה בדבריה לשינויים המחייבים חברות לחשוב על התפתחותן העסקית לאור מודלים עסקיים חדשניים של חברות הפועלות בעולם הדיגיטלי. היא ציינה שעל פי ההערכות, חלק ניכר מהחברות הפועלות היום יפסיקו להתקיים בתוך מספר שנים בשל חוסר התאמה לכללי המשחק של העולם הדיגיטלי.

ד"ר איריס גינזבורג, מנהלת תוכנית ה-MBA עם התמחות בניהול טכנולוגיה, יזמות, וחדשנות, של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, הרצתה בנושא "חדשנות כמסע מתמיד קדימה". ד"ר גינזבורג הצביעה על שלושה מאפייני חדשנות ובכלל זה זיהוי ובניה של תחום פעילות חדש לחברה, התייחסות שונה מאוד לזמן הפנוי או לזמן העבודה ויישום מודלים של טכנולוגיות חדשות. כמו כן, היא ציינה שחדשנות באה לידי ביטוי במגוון היבטים; שירותים, מוצרים וטכנולוגיה, מודלים עסקיים, תהליכים וערוצי הפצה, שווקים וסגמנטים.

את הפאנל שעסק במודלים עסקיים חדשניים, הנחה עדי מימרן, יזם SmartDrive ובוגר תוכנית קלוג רקנאטי של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, ולקחו בו חלק אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, יוסי מאירי, מנכ"ל HeadStart מימון המונים, וניצן שמייסר, ה-COO של Uber ישראל.

מאירי התייחס לחידוש במודל העסקי של מימון המונים שהפך את הסדר המקובל כאשר הפנייה ללקוחות נעשית לפני שיש מוצר. הפנייה לגיוס ההון כוללת חשיפה, שיווק וגיוס לקוחות, וזאת לפני השלמת המוצר. בנוסף, הפניה היא לא רק לבעלי ההון, אלא מאפשרת לכל אחד להשקיע גם בסכומים קטנים. לדבריו,"רוב המיזמים המגייסים כסף באמצעות מימון המונים הם מתחומי האומנות; מוזיקה, סרטים, ספרות, הצגות. תחומים אלה הם הצרכן הגדול יותר של חוסר התקצוב העולמי, וכך גם בישראל".

גולדנברג התייחס לזירת המסחר באינטרנט המאפשרת לכל אחד לסחור עם כל אחד, וכן לעובדה שממאגר הנתונים הרחב של החברה ניתן לזהות מגמות עולמיות כבר בתחילתן. גולדנברג התייחס לכך שהמובייל הפך לשחקן משמעותי בתרבות הצריכה, ומעבר לרכישה באמצעות המובייל הרי שעושים בו שימוש לבירור מידע והשוואת מחירים.

שמייסר דיברה על הייחודיות של Uber ועל השירות שהיא מציעה, שהוא חלק מהקטגוריה של השירותים שניתנים ללקוח עד אליו – בלחיצת כפתור. כמו כן, ציינה שמייסר את השירות הנוסף של החברה שטרם פועל בישראל עקב רגולציה ומתבסס על חיבור בין אנשים פרטיים כנותני שירותי הסעה.

בהתייחסם לרגולציה, הסכימו הדוברים על כך שהיא אחד הדברים היותר קשים ליזמים וכי היא מתקשה להתאים עצמה לחדשנות ולקצב של העולם הטכנולוגי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים