אובמה: על סוכנויות הממשל ליישם מיחשוב ירוק

בצו חדש הורה נשיא ארה"ב לסוכנויות הממשל ליישם אסטרטגיות של מרכזי נתונים ירוקים, להדפיס משני צידי הדף ולקבוע במחשבים הגדרות חסכוניות יותר של צריכת חשמל ● בצו הנשיאותי נקבעו "יעדי קיימות" לסוכנויות של הממשל הפדראלי: תוך 90 ימים על הסוכנויות לקבוע יעד להפחתת הפליטה של גזי חממה עד שנת 2020, ולמחזר או להסב 50% מהפסולת עד שנת 2015

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הורה לסוכנויות של הממשל הפדראלי לנקוט באמצעים נוספים כדי להבטיח שהרכישות של ציוד מיחשוב וצריכת החשמל יהיו ידידותיות יותר לסביבה. בצו הנשיאותי נקבעו "יעדי קיימות" לסוכנויות של הממשל הפדראלי: תוך 90 ימים על הסוכנויות לקבוע יעד להפחתת הפליטה של גזי חממה עד שנת 2020, ולמחזר או להסב 50% מהפסולת עד שנת 2015.

"על מנת ליצור כלכלה של אנרגיה נקייה, להגביר את קצב הצמיחה, לשפר את אבטחת האנרגיה, להגן על האינטרסים של משלמי המיסים ולשמור על הבריאות, חייב הממשל הפדראלי להציב דוגמה", כתב אובמה בצו שפרסם. עוד נקבע בצו כי שיקולי קיימות יהיו גורם חשוב מאי פעם בהחלטות על רכישה של ציוד מיחשוב ושירותים.

"כולנו נביט על המיחשוב בעיניים חדשות", אמר ג'ף איגן, הממונה על רכש של מוצרי אלקטרוניקה במשרד האנרגיה האמריקני, בדיון שנערך במסגרת כנס על וירטואליזציה, מיחשוב עננים ומיחשוב ירוק בוושינגטון.

בצו נקבע, כי 95% מהמוצרים החדשים שיירכשו חייבים לעמוד בתקן Energy Star או Federal Energy Management Program; לשאת אישור של Electronic Product Enviromental Assessment Tool, להכיל חומרים ממוחזרים או להוכיח קיימות טובה יותר בהשוואה למוצרים אחרים.

כן מתייחס הצו לצריכת החשמל של מרכזי הנתונים הפדראליים. מרכזי נתונים בכלל – ולא רק אלו של הממשל – נחשבים לזללני אנרגיה מהגדולים בעולם. כעת נדרשות הסוכנויות הפדראליות ליישם את השיטות הטובות ביותר לייעול צריכת האנרגיה של השירותים ולניהול של מרכזי הנתונים. הן נדרשות לקבוע מדיניות לניהול של צריכת החשמל, להדפיס משני צידי הדף ולנקוט באמצעים נוספים כדי לשפר את הידידות לסביבה. כן מושם דגש על מיחזור של מוצרי אלקטרוניקה.

סוכנויות הממשל נדרשות לדווח על האמצעים שננקטו כדי לעמוד בדרישות הצו. אפשר לצפות כי הסוכנויות ישקיעו כעת בתוכנות ובציוד חומרה למדידת הפליטה של גזי חממה ובמערכות חדשות לניהול חשבונות והפקת דוחות.

הצו החדש מבוסס למעשה על צו קודם שפרסם הנשיא בוש עוד בשנת 2007. בסקר שנערך נמצא כי 13 מבין 24 סוכנויות הממשל כבר עומדות בדרישה ש-95% מהמוצרים החדשים שנרכשים יעמדו בתקנים שצוינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים