תא"ל (מיל') ארנון זוארץ: "ה-IT חייב להיות בראש הפירמידה בצה"ל"

"התקשוב הצבאי מאפשר תהליכים מבצעיים ו-'עסקיים' בצורה אפקטיבית", אמר תא"ל (מיל') זוארץ, לשעבר הקשר"ר וראש מטה אגף התקשוב ● לדבריו, "במקום בו ה-IT לא יהיה צמוד למפקד - הוא לא ישפיע"

תא"ל (מיל') ארנון זוארץ, לשעבר הקשר"ר וראש מטה אגף התקשוב

"יש לחבר בין ציר הפעלת הכוח לציר ההפעלה המקצועי. נדרשת הלימה בין השניים ולכן חיל הקשר והתקשוב צריך להיות צמוד לרמטכ"ל. במקום בו ה-IT לא יהיה צמוד למפקד – הוא לא ישפיע. ה-IT חייב להיות חלק מראש הפירמידה, על מנת שהוא יוכל לאפשר תהליכים מבצעיים ו-'עסקיים' בצורה אפקטיבית, ויעזור לכוחות בשטח", כך אמר תא"ל (מיל') ארנון זוארץ, לשעבר הקשר"ר וראש מטה אגף התקשוב.

זוארץ התראיין לאנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי לתקשוב ביטחוני C5I 2015, שייערך ביום ב', 6 ביולי, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הכנס מופק על ידי אנשים ומחשבים.

לדברי זוארץ, "הקמת אגף התקשוב ב-2003 הוכיחה את עצמה בצוק איתן באופן בלתי רגיל. התקשוב נתן מענה כולל לאיומים, בגלל המיקוד שלו ובשל יכולתו לטפל בשלוש השכבות: תשתיות מחשוב ותקשורת, הרמה האפליקטיבית ואבטחת מידע והגנת הסייבר. המימוש של התפיסה הראשונה, צה"ל ברשת, הניב את הקישוריות, וכעת ממומש השלב השני בתפיסה, צה"ל רשתי, המניב את השילוביות".

לדברי זוארץ, "התקשוב הוא-הוא אשר מאפשר את האפקטיביות המבצעית בשדה הקרב המודרני – לצורך הכרעת המערכה. לכן, זה השם שבחרנו בו לכנס". הוא ציין כי "צוק איתן הוכיח שאנחנו מובילים בעולם בקישוריות, בחיבור ובאינטגרציה בין זרועות הצבא השונות. הדבר יצר תמונת מצב אינטגרטיבית אחת ברמות השונות של הפיקוד – חטיבה, אוגדה, כמו גם בזרועות – אוויר, ים ויבשה. בדרך זו נוצרה, בפעם הראשונה, אפקטיביות מבצעית".

תא"ל (מיל') שלמה וקס, בעבר הקשר"ר וכיום מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

תא"ל (מיל') שלמה וקס, בעבר הקשר"ר וכיום מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

הוא סיים בציינו כי "עליית צה"ל דרומה היא הזדמנות למימוש פרויקטים שיביאו להתעצמות האגף, להגדלת יתרונותיו ולמימוש תקציבי יעיל יותר".

"החשש: השתעבדות טוטאלית ל-IT"

תא"ל (מיל') שלמה וקס, בעבר הקשר"ר וכיום מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, אמר כי "אנחנו תלויים במערכות מחשוב. כיום לא ניתן לקיים פעילות עסקית בלי מערכות מידע, וכך הדבר גם בצבא. מצב זה נכון כיום, בדיוק כפי שהיה נכון לפני עשרות שנים".

אלא, סייג, "עם כל החשיבות של מערכות ה-IT, אני חושש מהשתעבדות להן בצורה טוטאלית. זו סכנה ואותה יש לבחון".

וקס סיים באמרו כי "IT בצבא הוא חשוב, שכן מי שאמונים על המערכות הללו אחראים על המידע. כל קצין קשר ומחשוב הוא בבחינת קצין המידע של הארגון. לכן, יש לבחון איך מנהלים את המלחמה הבאה, בהינתן שיידרש שהתותח יפעל ויירה, גם אם יש איום ממומש של סייבר. תפקידנו הוא להביא את המידע למפקדים, אל מול עיניהם ובין אוזניהם – ואת זה שוכחים לעתים".

מתעניינים ב-IT בצה"ל? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס C5I של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים