הממשלה אישרה הקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

הקמת הרשות החדשה מהווה חלק מרפורמה שמתוכננת בלשכת המדען הראשי והיא תתפקד כזרוע ביצועית של הלשכה ● מטרתה תהיה לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה

הרשות החדשה - חלק מהרפורמה במדען הראשי. אילוסטרציה: BigStock

הממשלה אישרה היום (א') את הקמתה של רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית. ההצעה הוגשה על ידי שר הכלכלה, אריה דרעי, ושר האוצר, משה כחלון.

הקמת הרשות החדשה מהווה חלק מרפורמה שמתוכננת בלשכת המדען הראשי והיא תתפקד כזרוע ביצועית של הלשכה. מטרתה תהיה לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה.

החלטה דומה התקבלה על ידי הממשלה הקודמת, אולם היה צורך להעלות את הנושא להצבעה מחדש, עקב הקמתה של הממשלה החדשה. ההצעה זכתה לביקורת נוקבת מצד אנשי מקצוע, שטענו שהרשות החדשה אמורה לשמש בעצם כקרן הון-סיכון, מה שרשות ממשלתית לא יכולה להיות.

השר דרעי אמר בתגובה להחלטה כי "הקלות בתפקוד ותפעול לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה מחויבת בכדי לשמר את ההובלה של הטכנולוגיות הישראליות בעולם. הקמת הרשות תתרום משמעויות למשק ותוביל לפריצה לשווקים חדשים, לפיתוח התעשייה המסורתית, לפישוט תהליכי העבודה והתוצר ולחיזוק תדמיתה של ישראל כמדינת חדשנות מובילה ומשמעותית".

לדברי השר כחלון, "אחת המטרות שסימנו במשרד האוצר היא לתמוך ולקדם כל הצעה שתתמוך ביזמות ותחזק את מעמדה של ישראל כמדינת סטארט-אפ. הרשות לחדשנות תסייע לחיזוק היחסים הכלכליים הבינלאומיים של ישראל בכל התחומים ולא פחות חשוב מכך תקל על חיי היזמים. שמירה על מעמדה של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית היא חובה קיומית וכלכלית עבורנו".

הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית היא פתרון שגובש לאחר עבודת מטה יסודית. היא מחזקת את מטרתה ארוכת הטווח של הממשלה ביחס לתעשיית ההיי-טק, שהיא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית אל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק למנוע צמיחה זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים