גל מרדר, טריינולוג'יק: "עולם הפיתוח הולך לג'אווה סקריפט"

"זאת שפה שיש לה בעיות, אבל היא בפירוש העתיד של שפות הפיתוח, כי היא יכולה לרוץ בסביבות שונות - בעולם הנייד, בתחנות הקצה וברובוטיקה", אמר מרדר, מנכ"ל החברה

גל מרדר, מנכ"ל טריינלוג'יק. צילום: ניב קנטור

"עולם הפיתוח הולך לג'אווה סקריפט (JavsScript). זאת שפה שיש לה בעיות, אבל היא בפירוש העתיד של שפות הפיתוח, כי היא יכולה לרוץ בסביבות שונות – בעולם הנייד, בתחנות הקצה וברובוטיקה", כך אמר גל מרדר, מנכ"ל טריינלוג'יק (Trainologic).

מרדר הנחה את המליאה המרכזית בכנס Full Stack JS. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות כ-300 מפתחים בתחום, ודן באפשרויות הפיתוח על בסיס ג'אווה סקריפט.

לדברי מרדר, "מדובר בשפה שפותחה בתוך 10 ימים על ידי אדם אחד, ברנדן אייך. למרות חסרונותיה, היכולת שלה לרוץ על כל מכשיר באופן טבעי, ללא התקנות מיוחדות, הופכת אותה לבחירה הטובה ביותר עבור מפתחים המפתחים מוצרים שרוצים להגיע לקהל הרחב".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

הוא הוסיף כי "מאחר שתעשיית הפיתוח הבינה שאין חלופה אמיתית לג'אווה סקריפט, החל להתפתח אקו-סיסטם סביב השפה, כדי ליצור דברים המסייעים להתגבר על הבעיות הטמונות בה". בהקשר זה הוא ציין את Angular.js, שהיא תשתית הכתובה בג'אווה סקריפט שפותחה על ידי אנשי גוגל (Google) ומקלה על פיתוח לטובת תחנות קצה בג'אווה סקריפט. עוד ציין מרדר את node.js, שהוא פרויקט המאפשר להריץ ג'אווה סקריפט בצד השרת ולכתוב מערכת שלמה – צד שרת ליד צד לקוח – כולה על טהרת שפת הפיתוח. לדבריו, "בחלוף השנים פותחו כלים רבים לעבודה בסביבת ג'אווה סקריפט, ביניהם grunt ו-bower, המאפשרים לנהל תלויות בין מודולים ולבנות את ההטמעה של הג'אווה סקריפט, בדומה לשפות כמו ג'אווה (Java)".

הוא סיפר על טריינולוג'יק ואמר כי היא "מהווה חברת ייעוץ למפתחים, ובין השאר מתמחים בג'אווה סקריפט. מאחוריה ניסיון רב בפיתוח פרויקטים בטכנולוגיה זו – עבור סטארט-אפים, חברות תוכנה וגופי IT גדולים. כך, ביצענו פרויקט במערך IT של גוף פיננסי גדול, במסגרתו פעלנו לשינוי הארכיטקטורה וביסוסה על ג'אווה סקריפט. בנוסף, לקחנו חלק בהקמת מערכת הניהול של החברה StartAPP, על בסיס MEAN (ר"ת MongoDB Express Angular.js Node.js)".

שימי בנדיאל, ה-CTO של טריינולוג'יק. צילום: ניב קנטור

שימי בנדיאל, ה-CTO של טריינולוג'יק. צילום: ניב קנטור

מרדר סיים בציינו כי "בשנה וחצי האחרונה אנחנו רואים נהירה של גופים שמרניים, כגון חברות מהעולם הפיננסי וממגזר הטלקום, שעוברים לפתח בסביבת ג'אווה סקריפט, בעיקר בשל מהירות הפיתוח והנגשת המוצר לקהל הלקוחות של הארגונים".

"כל העולם מדבר ג'אווה סקריפט"

שימי בנדיאל, ה-CTO של טריינולוג'יק, אמר ש-"כל העולם מדבר ג'אווה סקריפט, כי זו השפה שבה הדפדפנים מדברים". לדבריו, "הג'אווה סקריפט הביאה את ג'ייסון (JSON) – פורמט להעברת מידע המאפשר לאפליקציות שונות לתקשר ביניהן. זה פורמט מוכר, קריא ובעל יכולת לעבור בין אפליקציות (אינטר-אופרביליות)".

תחום חשוב המתפתח עם שפת הפיתוח הוא היכולת שלה לעבוד בסביבת בסיסי נתונים לא רלציוניים (NoSQL). כך, ציין בנדיאל את בסיס הנתונים MongoDB, שמאפשר לג'אווה סקריפט לפעול בסביבתו. "בדרך זו ניתן לטפל במידע המאוחסן על בסיס הנתונים בעזרת ג'אווה סקריפט", הוסיף.

"אני מאוד בעד ג'אווה סקריפט", אמר בנדיאל. "היא מאפשרת להשתמש בכלים שפותחו בשפה זו למגוון פעולות, כגון פעולות גרפיות, פעולות חישוביות ועיבוד מידע. יש בה אמנם בעיות, אולם בחלוף השנים פותחו כלים על מנת לפתור אותן. מדובר בשפת פיתוח שתופסת תאוצה ונכנסת לשורה הראשונה של שפות הפיתוח, לצד שפות כגון ג'אווה ו-C-Sharp. מומלץ שכל מפתח יכיר אותה, בגלל התועלות שטמונות בה. צריך להיות בג'אווה סקריפט, היא מתקדמת במהירות, ויותר ויותר אפליקציות מפותחות על בסיסה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים