משה אטיאס, מטריקס: "שוק ה-IT המקומי נמצא במצב 'המתן'"

"מצב השוק לא טוב ולא רע, הוא ממתין לכניסתה של הממשלה החדשה ולראות איך היא תפעל", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה ● בהתייחס לתוצאות שהציגה היום (ב') מטריקס הוא ציין: "התחלנו את 2015 ברגל ימין"

משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס. צילום: פלי הנמר

"שוק ה-IT המקומי נמצא במצב של 'המתן'. הענף ממתין לכניסתה של הממשלה החדשה ולאופן בו היא תפעל", כך אמר משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס.

לדבריו, "אני לא רואה סימנים לא טובים, אבל אני לא מעז לומר שאנחנו רואים סימני התאוששות של המשק. המצב לא טוב ולא רע, כולם מחכים, והמדדים מראים את זה. השוק הישראלי פושר וממתין לראות מה יעשה משרד האוצר. זה עשוי להשפיע על הבנקים ועל התעשייה כולה".

אטיאס התייחס לתוצאות שפרסמה החברה הבוקר (ב'). "התחלנו את 2015 ברגל ימין", אמר, "וזה בולט במיוחד לאור הסביבה המאתגרת בה אנחנו פועלים".

לדבריו, "תוצאות הפעילות שלנו בארצות הברית מצביעות על כך שבחרנו בתחומים בהם אנחנו מצליחים ליצור בידול ויתרון בשוק מאוד תחרותי – ולהניב הישגים משמעותיים. צמחנו בארצות הברית ב-53.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ל-63.4 מיליון שקלים, וב-149% ברווח התפעולי – ל-13.1 מיליון".

"אנחנו ממצבים את מטריקס כגורם בינלאומי מוביל בתחום הייעוץ והיישום של פתרונות לתמיכה ברגולציה, מניעת הונאות ומניעת הלבנת הון", ציין אטיאס. "בין לקוחותינו נמנים הבנקים והמוסדות הפיננסיים הגדולים בארצות הברית". הוא אמר כי תמהיל ההכנסות של החברה הוא אמנם 90% בישראל ו-10% בארצות הברית, אולם שליש מהרווח שלה מגיע משם. "השוק הישראלי והשוק האמריקני שונים. הרווחיות בישראל נמוכה יחסית לארצות הברית", הוסיף.

לדבריו, "שמנו לעצמנו יעד להעמיק את הפעילות בארצות הברית, בעיקר בשירותי תוכנה, הטמעת מערכות ומתן שירותים סביב הונאה, הלימה לרגולציות, הטמעת מערכות CRM ובניית פורטלים".

עוד אמר אטיאס כי "אנחנו מתקדים בפרויקטים לא שגרתיים ומתרחקים מפרויקטים מסוכנים שמפסידים". הוא ציין שהחברה "נענית לפרויקטים בהם יש לנו סוג התמחות ומובילות, כמו בתחומי הסייבר והמובייל".

לשאלת אנשים ומחשבים בדבר רכישות עתידיות השיב אטיאס: "רכשנו בתחילת אפריל חברה אמריקנית שמבצעת אינטגרציות של מערכות. אנחנו מביטים על עוד חברות, אבל זה עדיין לא בשלב הרציני של טרום רכישה".

רבעון של עליות

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, הגיב לתוצאות הרבעון הראשון ואמר כי הן "מצביעות על גידול ברווחיות בכל תחומי הפעילות של החברה ותוצאות מוצלחות של פעילותנו בארצות הברית".

לדבריו, "השגנו גידול משמעותי ברווח במגזרים השונים: עלייה של כ-21% ברווח התפעולי במגזר שיווק מוצרי התוכנה, של כ-80% ברווח התפעולי במגזר האינטגרציה ותשתיות המחשוב ושל כ-54% ברווח התפעולי של מגזר ההדרכה וההטמעה".

"מטריקס ממשיכה במגמת הגידול, תודות לתכנון ארוך טווח והתכווננות למגזרים ולטכנולוגיות שיבטיחו את המשך צמיחת החברה", ציין. "בחודשים האחרונים, מטריקס מתמקדת בקידום פתרונות ושירותים בתחום הענן, במסגרת יחידת CloudZone. אנחנו ממשיכים לזכות בפרויקטים אסטרטגיים בתחומי הליבה שלנו. במקביל, השקנו את 8300 – זרוע עסקית חדשה לסטארט-אפים, שמספקת פתרונות במודל גמיש, המותאם לצרכים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים