ג'ו טוצ'י, EMC: "העידן הדיגיטלי הוא שינוי עסקי גדול יותר משהיתה המהפכה התעשייתית"

"עסקים שלא רוצים להירמס תחת גל העידן הדיגיטלי, צריכים להיות פרואקטיביים", אמר יו"ר ומנכ"ל EMC בכנס הענק של החברה ● "צרו לעצמכם מפת דרכים דיגיטליים וחשבו מחדש על העסק שלכם ועל התפקיד שלו בעולם הדיגיטלי הזה שאנו חיים בו היום"

ג'ו טוצ'י, מנכ"ל ויו"ר EMC. צילום: אור יעקב

"אנחנו נכנסים לעידן דיגיטלי חדש. זה יהיה השינוי העסקי הגדול ביותר מאז המהפכה התעשייתית, והוא יהיה גדול אף יותר משהיתה המהפכה התעשייתית", קבע ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC. "כולנו רואים ומרגישים את הגל הענק הזה ששמו העידן הדיגיטלי – זה ששוטף את שגרת 'העסקים כרגיל' שכולנו התרגלנו אליה. אולם כמו בכל שינוי, גם לשינוי הזה יש שני צדדים עיקריים: זה שמשבש וזה שטומן בחובו הזדמנויות. עליכם להחליט האם להיכנע לצד המשבש, או שמא לרכב על צד ההזדמנויות ולתת לגל לשאת אתכם לגבהים חדשים".

טוצ'י אמר את הדברים אמש (ג') על בימת המליאה המרכזית של EMC World 2015 – הכנס השנתי של החברה, שנערך השבוע בלאס וגאס. אל הכנס, שמשך אליו כ-15 אלף משתתפים מ-99 מדינות, הגיעה משלחת ישראלית הכוללת 100 נציגים, מתוכם כ-60 לקוחות ושותפים וכ-40 עובדי EMC מארגון המכירות של החברה, גופי הפיתוח ומכל היחידות הפונקציונליות בארץ. האירוע, שהחל ביום שני, יינעל מחר (ה') בלילה.

"הגל הזה שאני מתאר מובל על ידי חדשנות טכנולוגית וכמובן IT", הסביר טוצ'י. "עד סוף העשור אנחנו מעריכים שיהיו כ-30 מיליארד מכשירים שיהיו מחוברים לאינטרנט. המגמה הזו יוצרת דרישה חסרת תקדים למידע ויוצרת כמויות מידע אדירות כל כך, עד שעברנו למדוד אותן ביחידות של זטה-בייטים. המכשירים הניידים משנים את האופן שבו המשתמשים צורכים את המידע, ובהתאם – את האופן שבו עסקים מנגישים את המידע".

טוצ'י סיפק דוגמאות למקרים שבהם חברות כמו גוגל (Google), אמזון (Amazon) ו-אובר (Uber) שינו לחלוטין שווקים שלמים ודחקו הצידה שחקנים ששלטו בהם במשך שנים. "עסקים שלא רוצים להירמס תחת הגל, צריכים להיות פרואקטיביים ולהפוך לדיגיטליים. צרו לעצמכם מפת דרכים דיגיטליים וחשבו מחדש על העסק שלכם ועל התפקיד שלו בעולם הדיגיטלי הזה שאנו חיים בו היום. חישבו מובייל קודם, תכננו קדימה כדי שתוכלו לגדול ותוודאו שאתם מגיעים ללקוחות שלכם היכן שהם נמצאים בו".

"צרו לעצמכם מפת דרכים דיגיטליים וחשבו מחדש על העסק שלכם ועל התפקיד שלו בעולם הדיגיטלי הזה שאנו חיים בו היום". ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC. צילום: אור יעקב

"צרו לעצמכם מפת דרכים דיגיטליים וחשבו מחדש על העסק שלכם ועל התפקיד שלו בעולם הדיגיטלי הזה שאנו חיים בו היום". ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC. צילום: אור יעקב

עם זאת, אמר טוצ'י, "עלינו להיות ריאליים. אנחנו יודעים שיש אלפי דטה-סנטרים מסורתיים ברחבי העולם שמריצים מיליוני אפליקציות עסקיות. בדטה-סנטרים הללו הושקעו מיליארדי דולרים והם מגלגלים טריליוני דולרים בהכנסות לחברות שלכם. מבלי המערכות הללו, אף חברה לא היתה יכולה לפעול היום. לכן, אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני עסקים היום, הוא לשדרג את ה-IT ולהתאים אותו לעידן החדש".

לדבריו, "עלינו להוזיל את העלויות כדי לממן את האג'נדה הדיגיטלית החדשה של הארגון, ולייעל את התפעול והתחזוקה כדי שניתן יהיה להתפנות לטפל במעבר הגדול, החשוב והמורכב הזה. הדרך היחידה לעשות את זה היא לעבור לענן – בין אם מדובר בענן פרטי בדטה-סנטר שלכם או בענן היברידי או ציבורי שמנוהל מחוץ לארגון. זו הדרך הטובה ביותר לעבור לפלטפורמה השלישית של ה-IT".

טוצ'י על הבמה בלאס וגאס. צילום: אור יעקב

טוצ'י על הבמה בלאס וגאס. צילום: אור יעקב

טוצ'י סיכם ואמר, כי EMC מחויבת לסייע ללקוחותיה ברחבי העולם לעשות את השינוי הזה ולספק להם את הטכנולוגיה המתאימה ביותר עבורם. "אנחנו לא רק מדברים, אלא שמים את הכסף שלנו על השולחן ומגבים את המילים שלנו במעשים. השקענו בשנה שעברה 12% מההכנסות שלנו במחקר ופיתוח. רק כדי לסבר את האוזן: מדובר בכ-3 מיליארד דולר. בנוסף, השקענו 10%, או כ-2 מיליארד דולר, ברכישת חברות טכנולוגיה. בשורה התחתונה, מדובר ב-5 מיליארד דולר בשנה שאנחנו משקיעים כדי לוודא שאנחנו מספקים לכם את הכלים הטכנולוגיים שאתם זקוקים להם כי להצליח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים