ביקורת על החלטת המנכ"לית לשעבר של HP לרוץ לנשיאות ארצות הברית

אתר שהועלה לרשת יום לאחר הודעתה של קרלי פיורינה על ריצה למועמדות המפלגה הרפובליקנית מביע מחאה על "פיטוריהם של 30 אלף איש" מ-HP בזמן כהונתה כמנכ"לית

הכתר כבר לא יהיה שלה. קרלי פיורינה. צילום: גייג' סקידמור, מתוך ויקיפדיה

קרלי פיורינה, לשעבר מנכ"לית HP, הודיעה, כצפוי, על ריצתה למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית – וספגה על כך ביקורות. לא ברור האם אלה הגיעו מפעילים של המפלגה הדמוקרטית או מעובדים שפיטרה פיורינה בזמן כהונתה בענקית המחשוב.

פיורינה השיקה את הקמפיין שלה באופן רשמי אתמול (ב') ובכך הייתה המועמד הראשון – גבר או אישה – שמגיע מתעשיית ההיי-טק. היא הודיעה על כך בטוויטר (Twitter), בציוץ קצר בו כתבה "כן, אני רצה לנשיאות".

יצוין כי זה אינו יומה הראשון של פיורינה בפוליטיקה: ב-2010 היא התמודדה על מקום בסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית – ונכשלה, על אף ששימשה כיועצת ומגייסת כספים למסע הבחירות לנשיאות של ג'ון מקיין ב-2008.

תקופת היותה של פיורינה מנכ"לית HP, תפקיד בו כיהנה בין השנים 1999-2005, הייתה סוערת: במהלכה התמזגה החברה עם קומפאק (Compaq) ונאבקה בקריסתה של בועת האינטרנט.

בניגוד לרבים בעמק הסיליקון, פיורינה התנגדה באופן מובהק לתפיסת הניטרליות של הרשת. היא הגיעה לכותרות בין השאר בשל הצהרות שנויות במחלוקת בתחומים שעל הפרק. כך, היא טענה שהבצורת שהייתה בקליפורניה היא "אסון מעשה ידי אדם", כאמירה נגד השפעתם של תומכי איכות הסביבה על שימוש נבון במים. עוד הצהירה שהיא מתנגדת להפלות והצביעה בעד האיסור על נישואים חד מיניים בקליפורניה.

ביקורת מבעוד מועד

כאמור, ההודעה על הריצה לנשיאות הביאה ביקורת על פיורינה. באתר carlyfiorina.org, שככל הנראה הוקם על ידי פעילי רשת דמוקרטיים או על ידי מפוטר מ-HP, נכתב כי "קרלי פיורינה נכשלה לרשום דומיין זה בבעלותה, אז אני משתמש בו כדי לספר לכם כמה אנשים היא פיטרה מ-HP במהלך כהונתה כמנכ"לית". מתחת לכיתוב מופיעה רשימה ארוכה לאין שיעור של אייקונים עצובים – ):.

בתחתית רשימת האייקונים נכתב: "אלה 30 אלף איש שהיא פיטרה. עובדים עם משפחות. ומה היא אמרה שהיא הייתה עושה שונה עם פיטורים אלה? I would have done them all faster".

המשפט המצוטט מפי פיורינה הוא דו משמעי: מצד אחד, כוונתה לומר שהיא הייתה מבצעת את הפיטורים מהר יותר, מן הסתם כדי למנוע סבל מהעובדים, ומנגד – המשמעות היא "הייתי מחסלת אותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים