גוגל: אתרים ידידותיים לנייד יקבלו עדיפות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש

"עסקים שלא יודעים על השינוי המתוכנן נמצאים בסיכון הגבוה ביותר; בעלי עסקים קטנים יופתעו לגלות ירידה משמעותית במספר המבקרים באתר שלהם", מזהירים מומחים

שינויי חוקים בעולם ה-SEO. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מחר (ג') ייכנסו לתוקף שינויים שביצעה גוגל (Google) באלגוריתם החיפוש שלה, מתוך שאיפה להעניק דירוג גבוה יותר לאתרים ידידותיים למכשירים ניידים דוגמת טלפונים וטאבלטים.

הידידות למכשירים ניידים, על פי גוגל, באה לידי ביטוי בין השאר בטקסט גדול, קישורים שקל ללחוץ עליהם והתאמה אוטומטית לגודל המסך. אתרים כאלה יקבלו דירוג גבוה יותר ומיקום עדיף בתוצאות החיפוש. אתרים פחות ידידותיים לנייד יקבלו דירוג נמוך יותר ויידחקו לאחור.

מכשירים ניידים אחראים כיום לכ-60% מהתעבורה באינטרנט ובגוגל מבקשים שמשתמשים במכשירים אלה ייהנו מחוויה טובה יותר לאחר שהם לוחצים על קישור כלשהו בתוצאות החיפוש.

השינויים שייכנסו מחר לתוקף הוכרזו לראשונה בחודש פברואר ובגוגל הודיעו למנהלי האתרים מבעוד מועד איזה שינויים עליהם ליישם כדי לקבל דירוג גבוה יותר. האלגוריתם החדש עשוי לחולל שינויים משמעותיים במיקומם של עסקים רבים בתוצאות החיפוש.

"מי שלא יודעים על השינוי המתוכנן נמצאים בסיכון הגבוה ביותר", אמר איתי סדן, מנכ"ל Duda – חברה לבניית אתרים. "בעלי עסקים קטנים יופתעו לגלות ירידה משמעותית במספר המבקרים באתר שלהם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זהר עמיהוד

    גוגל רואה את השימוש במובייל הולך וגובר ומצד שני היא מזהה שחוויית הגלישה במובייל אינה מיטבית, מבחינתה, כי היא מוליכה את הגולשים מתוצאות החיפוש במובייל אל אתרים שאינם מותאמים מובייל ובכך נותנת להם חוויית משתמש לא טובה. בניסיון לזרז את בעלי האתרים לפתור את בעיות השימושיות בנייד, החליטה גוגל לתת עדיפות לאתרי מותאמים לנייד בדף תוצאות החיפוש למי שמחפש בנייד. יש מספר סוגים של אתרי מובייל שבכולם גוגל תומכת אבל מעדיפה אתר רספונסיבי. קראו כאן על החסרונות ועל היתרונות של אתרי מובייל לסוגיהם http://www.seoreport.co.il/2933/

אירועים קרובים