נדב קישוני, מנהל הרכש של פריון: "השינוי היה בכך שהגדרנו את הצורך ורק אחר כך את היצרן והאינטגרטור"

נדב קישוני, מנהל הרכש של פריון. צילום: קובי קנטור

"כשהמיזוג בפועל בין החברות פריון (Perion) לקונדואיט (Conduit) התרחש היה ברור לנו שאנו צריכים לבצע מהלך, שמתאים לחברות בינלאומיות ולא ללקוח טיפוסי, כולל מעבר של המטה  למקום חדש שימזג בפועל את פעילות שתי החברות והכל תוך זמן קצר יחסית", כך תיאר נדב קישוני, מנהל הרכש של פריון, את קצה תהליך קבלת ההחלטות שהוביל את החברה בזמן המעבר למטה החדש שלה בפארק המידע של עזריאלי בחולון, באוגוסט האחרון.

קישוני אמר הדברים בפאנל מיוחד שנערך בכנס AVTLV Expo 2015 שהתקיים אתמול (ב') באולם האירועים אווניו בקריית שדה התעופה. מדובר בכנס המולטימדיה, ה-AV והשליטה והבקרה הראשון מסוגו שנערך בארץ, והוא הופק על ידי אנשים ומחשבים. את הפאנל הנחה דותן שובל, יזם פורטל AVmaster, שהיה מיוזמי האירוע.

"לקחנו את חברת הייעוץ טריפל טי (Triple T) וחיפשנו יצרן שיוביל לפתרון המיוחד שאנו זקוקים לו. במהלך מרץ, בשנה שעברה, איפיינו את כל הדברים שהיינו זקוקים להם ובחרנו את שני המובילים בשוק, כשמהטרה הייתה להתקדם ולבנות 50 חדרי ישיבות שמתאימים לכל חברת היי-טק. מתוך מחשבה שאנחנו לא רוצים שאנשי ה-IT, יתרוצצו ויתחזקו את החדרים ברמה יומית, ריצינו מערכת אמינה המתבססת על חיבור חם ועם יכולת מוניטיזציה לכל הרכיבים הנמצאים בחדרי הישיבות, אמר קישוני.

לדבריו, זה נובע מהאפיון וצורת העבודה של החברה עצמה. "בפריון, הרבה אנשים יושבים ביחד, לאף אחד אין חדר פרטי. כל סיעורי המוחות והפגישות מתקיימות בחדרי ישיבות, זו הסיבה שההשקעה בחדרים אלה כל כך קריטית", אמר קישוני. "עשינו משהו שנראה לא כל טבעי. הגדרנו את הצורך ורק אחר כך את היצרן והיאנטגרטור, קודם כל קבענו מהו הסטנדרד שמתאים לנו, יחד עם חברת הייעוץ, ורק אז הלכנו לחפש את החברות שמסוגלות לעמוד בסטנדרט הזה. כך זה קורה כיום בסניפים של חברות רב לאומיות, ואני שמח שזו הייתה גם דרך ההתנהלות שלנו".

 עופר עוז, מנכ"ל טריפל טי. צילום: קובי קנטור

עופר עוז, מנכ"ל טריפל טי. צילום: קובי קנטור צילום

בשורה התחתונה, שם המשחק זה תכנון. לפי עופר עוז, מנכ"ל טריפל טי, זה הדבר הכי חשוב שצריך לזכור כשנכנסים לפרויקט חדש, במיוחד גדול כמו זה שהתנהל בפריון. "תכנון נכון וקפדני ובחירת יצרן נכון חוסכים כסף", אמר.

עוז הגדיר את הפרויקט בפריון כאחד מהמורכבים. "זה היה אתגר", ציין. "היה לנו ברור שאנחנו זקוקים לעבודה משותפת, כזו שתוביל לכך שלא יהיה צורך שאנשי ה-IT יסתובבו בחדרי הישיבות לאחר יצירתם והקמתם. לכן היה ברור שצריך ונדור שייתן פתרון משולב מראש, תוך כדי שגם אנחנו צריכים ללמוד את התהליך ביום יום".

הוא טען שבכל פרויקט ייעוץ צריך ללמוד את סביבת הלקוח היטב. "היועץ חייב ללמוד היטב את צרכי הלקוח. אין פרויקט שבו לא נעשה סקר מקדים. אנחנו מאמינים שאיסוף הנתונים הראשונים, הצגת האופציות ועבודת הייעוץ יהיו ביום יום", ציין.

שי קדמון, סמנכ"ל טכנולוגיות בברקאי. צילום: קובי קנטור

שי קדמון, סמנכ"ל טכנולוגיות בברקאי. צילום: קובי קנטור

שי קדמון, סמנכ"ל טכנולוגיות בברקאי, אחת משתי החברות שסיפקו בפועל את הפתרון במקרה זה, ציין כי "למרות שזה היה פרויקט ענק של הקמת 50 חדרי ישיבות, ההתארגנות הייתה מהירה למדי. עם זאת היינו חייבים לבדוק כל פרט ופרט, היינו צריכים לבדוק את המיקומים של כל הרכיבים במערכת, ושל כל מיקרופון ושל כל רכיב אודיו אחר, התמודדנו עם אתגרי סאונד לא קלים והתכנון שולב עם קבלת החלטות בפועל בשיתוף הלקוח", הוא אמר. "העצה הטובה ביותר מפרויקט הזה היא שההצלחה טמונה בפרטים הקטנים. אסור לעגל פינות. צריך להבין שזה הולך להיות איתך הרבה שנים".

עומר ברוק שטיין, המנהל הטכני והפיתוח העסקי של Crestron ישראל.

עומר ברוקשטיין, המנהל הטכני ומנהל הפיתוח העסקי של Crestron ישראל.

עומר ברוקשטיין, המנהל הטכני ומנהל הפיתוח העסקי של Crestron ישראל, ציין כי "ההשקעה במערכות אודיו/וידיאו מלווה את הארגון שנים קדימה, ועל כן חשוב במיוחד לבדוק ולהתרשם מהפתרון טרם הרכישה. הלקוח צריך לעשות סקר שוק ללכת לתערוכות ולראות את הפתרונות המוצעים", הוא אמר. "אנו מעודדים קשר ישיר עם הלקוח וזה בדיוק מה שהיה עם פריון. הם שיתפו אותנו, יחד עם חברת הייעוץ, בצרכים של חוויית המשתמש בחדרי הישיבות, וכך הגענו לרמה גבוהה של פרויקט, ולעמידה בצרכים של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים