איגוד האינטרנט יוזם מהלך לשחרור דומיינים של אתרים

מדובר בכ-9,000 שמות מתחם שנרשמו לפי כללי הרישום הישנים והזכויות עליהם אינן פוקעות ● כך נוצר מצב ששמות המתחם האלה לא פעילים - אבל אי אפשר להשתמש בהם

שמות המתחם באינטרט. אילוסטרציה: BigStock

איגוד האינטרנט פותח במהלך שמטרתו "לשחרר" אלפי שמות מתחם שנרשמו עד 1999 עם הסיומת il., לפי כללי הרישום הישנים, במטרה להשמיש אותם לציבור הרחב. מדובר בכ-9,000 שמות מתחם מתוך כ-230 אלף שקיימים בישראל כיום.

באיגוד מסבירים כי עד 1999 לא הוגבלה תקופת הרישום של שמות המתחם, כך שהמחזיקים בהם לא נדרשו לשלם דמי חידוש ולדווח כלל על רצונם בחידוש. הזכויות על הדומיינים הללו אינן פוקעות וכך נמנע מהציבור לרשום אותם מחדש. לכן, חלק ניכר מהם כבר לא פעילים ולא משמשים את המחזיקים בהם.

במסגרת זו ישיק האיגוד קמפיין תחת הכותרת "Let me co.il go". הוא אף הקים אתר ייעודי לנושא, בו ניתן לקרוא את סטטוס שם המתחם ולקרוא בהרחבה על תנאי הרישום.

שיתוף הציבור ואיתור הרושמים הם השלב הראשון בהליך שנועד להסדיר את הרישום לפי הכללים העדכניים ושחרור שמות המתחם ה-"נטושים". במהלך 45 הימים הקרובים תישלח הודעה לאנשים שרשמו את שמות המתחם שלהם שקוראת להם לעדכן את פרטיהם, לצד בקשה להעביר את הערותיהם לנושא. כיוון שמדובר בהליך ביורוקרטי מורכב, ייקחו לאיגוד 45 יום נוספים על מנת להחליט כיצד לפעול להשלמת המהלך, בו יושוו תנאי הרישום לכלל הציבור.

דינה באר, מנהלת איגוד האינטרנט הישראלי, דינה באר, אמרה כי "מטרתנו היא להפוך את מרחב האינטרנט הישראלי לשוויוני מול כלל המשתמשים. הרישום לפני 1999 נעשה באופן חד פעמי, בתקופה בה עוד לא ידעו מה יהיה עתיד האינטרנט. במהלך השנים קיבלנו פניות רבות של אנשים שתהו מדוע הם לא יכולים לקבל לידיהם שמות מתחם רבים שלא נעשה בהם כל שימוש".

היא ציינה כי "מדובר במבצע לוגיסטי מורכב מבחינה טכנית ומשפטית, שהאיגוד נושא בכל העלויות שלו, והכנסותיו יופנו לקידום התשתיות האינטרנט בישראל. בסופו של ההליך יעמדו לרשות הציבור שמות מתחם אטרקטיביים שאינם בשימוש כעת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים