ג'ק מא, עלי באבא: "כלכלת האינטרנט תגיע לבשלות כשחברות יוכלו לשרוד לתקופות ארוכות"

"גם חברות הרשת הגדולות, כמו פייסבוק, גוגל ועלי באבא - לא יציבות", אמר ג'ק מא, מייסד ויו"ר ענקית המסחר המקוון ● לדבריו, "לא הטכנולוגיה משנה את העולם אלא החלומות שמאחוריה"

ג'ק מא, המייסד והבעלים של עליבאבא וקבוצת ANT. צילום: יח"צ

"היציבות ,שהיא מנת חלקן של חברות בענפים הקלאסיים, עוד לא הגיעה לחברות האינטרנט, אפילו לא למצליחות שבהן, כמו פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) ועלי באבא (Ali Baba). הגעה ליציבות הזו היא מטרה. רק כשהיא תושג נוכל לומר שהכלכלה הדיגיטלית הגיעה לבשלות", כך אמר ג'ק מא, מייסד ויו"ר קבוצת עלי באבא, בטקס הפתיחה של תערוכת Cebit 2015, שנערכת בהנובר, גרמניה.

"אני נמצא כאן כדי לפעול להשלמת החלק החסר באינטרנט", ציין. "ההצלחה של הרשת נמשכת כבר 20 שנים אבל אין כיום כמעט חברה שיכולה לשרוד יותר משלוש שנים. מה הבעיה? היכן החלק החסר? אני מאמין שהוא נמצא באירופה, בכלכלה הישנה, בחברות כמו מרצדס (Mercedes) וסימנס (Siemens)".

"השאלה היא: מדוע חברות האינטרנט הגדולות חוששות? נדרש למצוא פתרון שיאפשר לחברות לשרוד שנים רבות. אם זה לא יקרה, התעשייה הזו לא תהפוך להיות המיינסטרים", אמר מא.

הוא ציין כי "העולם משתנה כל כך מהר, האינטרנט שינה את הדרך שבה אנשים רואים את העולם. אי אפשר לדעת כיצד ייראה העולם בעוד 30 שנים, אבל אפשר להיות בטוחים שהוא ישתנה. המהפכה תשחרר את היצירתיות".

"בעולם של העתיד, הצרכנים יקבעו מה ייוצר והמפעלים יצטרכו לייצר לכל אחד מהם מוצר מותאם. כלומר, הצרכנים ידברו והמפעלים יקשיבו. הכלכלה הדיגיטלית לא תתבסס על נפט וחשמל אלא על נתונים ועסקים לא יימדדו לפי הגודל שלהם אלא לפי יכולתם לעשות קאסטומיזציה", הוסיף.

מא טען שהכלכלה העתידית "תשפר את החברה, מכיוון שהיא תתמקד בחוכמה וביוזמה ולא בשרירים. הרבה נשים תוכלנה ליזום ולנהל".

"האינטרנט חייב למצוא את החלק החסר – כיצד הקליקים והאריחים יכולים לעבוד ביחד ואיך נבטיח שזה יקרה במרוצת 30 השנים הבאות, כי רק זה יאפשר לחברות האינטרנט לשרוד", הוסיף מא.

לדבריו, "לא הטכנולוגיה היא זו שמשנה את העולם אלא החלומות מאחוריה. זה עולם פנטסטי, ששייך לצעירים".

בסיום דבריו הציג מא את מה שכינה "השיטה האולטימטיבית למסחר אלקטרוני בטוח" – זיהוי פנים. הוא ביצע עסקה באתר – רכש מעטפה מבוילת בבולים שהונפקו בגרמניה ב-1949 לרגל מלאת שנה ליריד הנובר ושלח אותה לראש עיריית הנובר. כדי לבצע את הרכישה הוא צילם את פניו בסלפי והעביר את התצלום לאפליקציה, שאימתה את זהותו – והעסקה בוצעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים