שוב: ביל גייטס – האיש העשיר ביותר בעולם

ההון של מייסד מיקרוסופט צמח השנה ביותר משלושה מיליארד דולר ל-79.2 מיליארד ● לארי אליסון מאורקל נותר היהודי העשיר בעולם ● מספר השמות של המיליארדרים ברשימה וההון הכולל שלהם גדלו בצורה ניכרת

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

אין הפתעות ברשימת עשירי העולם של פורבס (Forbes): ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט (Microsoft), הגיע גם השנה ראשון ברשימה של פורבס (Forbes) ומיד אחריו, כמו בשנה שעברה, המיליארדר ואיש התקשורת המכסיקני קרלוס סלים הלו. לארי אליסון, מייסד אורקל (Oracle), נותר היהודי העשיר בעולם.

הונו של גייטס צמח השנה מ-76 ל-79.2 מיליארד דולר. לעומת זאת, סלים הלו, המשמש כבעלים של מערך הטלקום במדינתו, הגיע "רק" ל-77.1 מיליארד. וורן באפט, חברו הטוב של גייטס ובעליו של תאגיד הענק ברקשייר-הת'וואי (Berkshire Hathaway), עלה מהמקום הרביעי לשלישי עם הון של 72.7 מיליארד דולר. רביעי ניצב אמנסיו אורטגה, מייסד רשת האופנה זארה (Zara), עם 64.5 מיליארד ואליסון סוגר את החמישייה הראשונה, כשלרשותו 54.3 מיליארד. שני לאליסון ברשימת היהודים העשירים בעולם נמצא שלדון אדלסון, איל ההימורים, בעליו של העיתון ישראל היום וחברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שדורג במקום ה-18, עם הון בסך 31.4 מיליארד דולר.

בכיר נוסף בתעשיית ההיי-טק שדורג במקום בולט הוא ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון (Amazon), שהגיע למקום ה-15 עם 34.8 מיליארד דולר. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק (Facebook), דורג במקום ה-16, כאשר הונו האישי עומד על 33.4 מיליארד. שלושה מקומות אחריו נמצא לארי פייג', ממייסדי גוגל (Google), עם 29.7 מיליארד. מיד אחריו מדורג סרגיי ברין, שותפו של פייג' לייסוד גוגל, עם 29.2 מיליארד.

היכן דורגו סטיב באלמר, מייקל דל ואלמנתו של סטיב ג'ובס?

ג'ק מא, מייסד ויו"ר ענקית האינטרנט הסינית עלי באבא (Alibaba), הפך בשנה שעברה לאיש העשיר בסין, לאחר הנפקת החברה. הוא דורג ברשימת פורבס במקום ה-33, לאחר שצבר הון של 22.7 מיליארד דולר. סטיב באלמר, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט, הגיע הרבה אחרי גייטס – למקום ה-35, עם הון של 21.5 מיליארד. לורה פאול ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס, מייסד אפל (Apple), ניצבת במקום ה-45, ולה 19.5 מיליארד. במקום 47 נמצא היהודי-אמריקני מייקל דל, מנכ"ל ומייסד דל (Dell), ולו 19.2 מיליארד, כשמיד אחריו אזים פרמג'י, יו"ר Wipro, עם 100 מיליון פחות. פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, מחזיק בהון אישי של 17.5 מיליארד דולר, מה שמציב אותו במקום ה-51 ברשימה. הרחק מאחוריהם נמצאים פרופ' האסו פלטנר, ממייסדי סאפ (SAP), ואריק שמידט, לשעבר מנכ"ל וכיום יו"ר גוגל, במקום ה-137, עם 9.1 מיליארד דולר. קלאוס ציירה, ממייסדי סאפ, דורג 153, עם 8.6 מיליארד.

בהמשך הרשימה ניצב פייר אומידיאר, מייסד ויו"ר eBay, שהגיע 168, עם שמונה מיליארד דולר. ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל ומייסד סאס (SAS), הגיע למקום ה-177, כבשנה שעברה, לאחר שהונו האישי נותר כשהיה – 7.5 מיליארד. מייסד נוסף של סאפ, דיטמאר הופ, דורג במקום ה-185 ולו 7.2 מיליארד. ד"ר גורדון ארל מור, לשעבר יו"ר אינטל (Intel) וממייסדי החברה, דורג במקום ה-195. ממציא חוק מור אוחז ב-6.9 מיליארד דולר.

יאן קום, מייסד ומנכ"ל ווטסאפ (WhatsApp), שנרכשה על ידי פייסבוק, דורג במקום ה-208 ולו הון בסך 6.6 מיליארד דולר. שותפו, בריאן הקטון, שאחז בחמישית ממניות החברה, דורג במקום ה-512, ולו 3.4 מיליארד. מארק בניוף, מנכ"ל ומייסד Salesforce, דורג אף הוא באותו מקום ועם אותו סכום, 3.4 מיליארד. בתחתית הרשימה, במקום ה-949, נמצאת מג ויטמן, מנכ"לית HP, ולה שני מיליארד דולר.

הנקודה הישראלית

חיים סבן, הבעלים של בזק, הגיע למקום ה-497 עם 3.5 מיליארד דולר. גיל שווייד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט (Check Point), דורג במקום ה-847, ולו 2.2 מיליארד.

רשימת המיליארדרים של פורבס הגיעה השנה לשיא ומונה 1,826 שמות, לעומת 1,645 בשנה שעברה. ההון המצטבר שלהם עומד על 7.05 טריליון דולר – נתון שצמח לעומת 6.4 טריליון אשתקד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים