הממשלה אישרה את הקמת רשות הסייבר הלאומית

הרשות, שבראשה יעמוד ד"ר אביתר מתניה, אמורה לרכז את הטיפול ו-"לשאת באחריות הלאומית הכוללת" לנושא ● נתניהו: "היא תבצר את עוצמתה של ישראל בתחום הסייבר"

ד"ר אביתר מתניה, הראש הפורש של מטה הסייבר הלאומי. צילום: ניב קנטור

הממשלה אישרה את הקמתה של רשות הסייבר הלאומית, שאמורה לרכז את הטיפול ו-"לשאת באחריות הלאומית הכוללת" לנושא.

בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי הרשות "תוקם במתווה תלת-שנתי הדרגתי. הרשות תנהל את פעולות ההגנה כדי לתת מענה מקיף נגד תקיפות סייבר, לרבות טיפול באיומים ובאירועים בזמן אמת". כמו כן, יוקם במסגרת הרשות החדשה מרכז CERT (ר"ת Cyber Event Readiness Team – מרכז למוכנות מפני מתקפות סייבר) לאומי נוסף על זה הקיים, שמטרתו תהיה "לחזק את חוסנם של כלל הארגונים והמגזרים במשק".

הרשות החדשה תפעל לצד המטה הקיברנטי הלאומי ובראש שניהם יעמוד ד"ר אביתר מתניה (שמשמש כבר כיום כראש המטה). היא תצטרף למספר גופים שפועלים כיום בישראל בתחום הסייבר, בכלל זה בחיל המודיעין של צה"ל, הרשות הלאומית לאבטחת מידע בשב"כ ויחידת הסייבר המשטרתית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט על הקמת הרשות בספטמבר האחרון. בפתח ישיבת הממשלה אתמול (א') הוא אמר כי זו "תבצר את עוצמתה של ישראל בתחום הסייבר. ישראל היא מעצמת סייבר והמטרה שלנו היא להמשיך ולשכלל את היכולת שלנו בתחום הזה, החיוני לביטחונה ולעתידה של ישראל".

ד"ר מתניה ציין כי "זוהי החלטה היסטורית שתעצב את ההתמודדות של מדינת ישראל עם איומי הסייבר בעשורים הקרובים. מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בתחום הולך ומתחזק, במידה רבה בזכות תעשייה פורצת דרך".

עם זאת, מומחים מביעים חשש שעלולה להתבצע במסגרת הרשות החדשה פגיעה בפרטיות של האזרחים. בועז דולב, לשעבר ראש פרויקט תהיל"ה, דורון שקמוני, עו"ד יורם הכהן, לשעבר ראש רמו"ט (ר"ת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע), ועו"ד חיים רביה פנו בחודש שעבר ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בבקשה להוסיף איזונים ובלמים לפעילות הרשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים