ד"ר רונית אשכנזי, עמל: "הטכנולוגיה יכולה להפוך את הלמידה לחוויה משולבת ויצירתית"

"הטכנולוגיה נדרשת, ויכולה, לשלב את כלל החושים בתהליכי הלמידה; ניתן להסריט, לצייר, למדוד בעזרת חיישנים המצויים בטאבלטים נתונים פיזיולוגיים ועוד", אמרה ד"ר אשכנזי, סמנכ"לית ומנהלת פדגוגית ברשת בתי הספר

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית ומנהלת פדגוגית ברשת עמל

"על חוויית הלמידה להיות מחוברת לעולם האמיתי, והטכנולוגיה מזמנת לנו את האפשרות לעשות זאת. היא מאפשרת להפוך את הלימוד לחוויה משולבת ויצירתית", כך אמרה ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית ומנהלת פדגוגית ברשת עמל.

אשכנזי דיברה ברב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס החינוך והטכנולוגיה Edutech 2015, שייערך ב-26 בפברואר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לדברי אשכנזי, "הטכנולוגיה נדרשת, ויכולה, לשלב את כלל החושים – לא רק את חוש הראייה – בתהליכי הלמידה. ניתן להסריט, לצייר, למדוד בעזרת חיישנים המצויים בטאבלטים נתונים פיזיולוגיים ועוד".

היא אמרה כי "גם המורים נדרשים להיות יצירתיים, עליהם להיות יזמים חינוכיים. נדרש שיתוף פעולה של מערכת החינוך, התעשייה, האקדמיה והקהילה. בדרך זו ניתן לנצל את הטכנולוגיה למטרות ערכיות".

"הפדגוגיה חייבת לצעוד במקביל לטכנולוגיה"

רויטל רובין, מנכ"לית סנונית ויו"ר דירקטוריון iClass – ספר רשת, ציינה כי העמותה בראשה היא עומדת, מייסודה של האוניברסיטה העברית, מקימה מרחבי למידה דיגיטליים. העמותה מפעילה את אתר גלים, שלדבריה "משרת כמיליון תלמידים ומשך השהות הממוצע בו עומד על רבע שעה. ספר רשת, שהוא מרחב למידה של ספרים דיגיטליים, נמצא בשימוש של 30 אלף תלמידים".

רויטל רובין, מנכ"לית סנונית ויו"ר דירקטוריון iClass - ספר רשת

רויטל רובין, מנכ"לית סנונית ויו"ר דירקטוריון iClass – ספר רשת

רובין ציינה כי "הפדגוגיה חייבת לצעוד במקביל לטכנולוגיה, למשל בשינוי הרגלי ודרכי ההוראה. אין דין ספר דיגיטלי כדין ספר מנייר". לדבריה, "בחינוך, התוכן הוא המלך. עולם החינוך לא יוכל להתקדם אם הטכנולוגיה תהפוך למשבשת".

היא קראה למשרד החינוך "להטמיע טכנולוגיה ולהיות גורם מזרז להטמעה של טכנולוגיה. אולם, בד בבד, נדרשת השקעה תקציבית בתוכן איכותי, במישחוק (גיימיפיקציה), בסביבות למידה שיתופיות ובספרי לימוד רב ממדיים".

לסיכום אמרה רובין כי "תפקיד אנשי החינוך השתנה: הם הפכו להיות מגורם המעביר ידע לגורם המתווך ידע. מדובר בשינוי משמעותי. על המערכת לבחון כיצד אנשי החינוך מנווטים את התלמידים, מנטרים את צריכת הידע שלהם".

"שברנו את קירות בית הספר"

דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים

דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים

דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים, רשת חברתית לעולם החינוך, ציין כי

לדבריו, הרשת פועלת ב-40 אלף בתי ספר בעולם, רובם ברוסיה ובאוקראינה, וב-20 בתי ספר בארץ.

הוא הסביר כי המערכת אותה מספקת החברה כוללת את הפונקציות הנדרשות לבית ספר: מערכת ניהול פדגוגית LMS, ספריה דיגיטלית, פורטל בית ספרי, עולמות תוכן ויישומים וכלי עזר לתלמידים.

"שברנו מזמן את קירות בית הספר", אמר וציין כי "ישראל מצויה בתחום זה בפיגור של ארבע שנים לעומת חלק ניכר מהעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים