מחקר: שני שליש מבני הנוער והצעירים נתקלו בפגיעה ברשת או בווטסאפ

המחקר, שערך איגוד האינטרנט הישראלי, מגלה עד כמה האלימות באינטרנט ובאפליקציית המסרים המיידיים היא חזון נפרץ

12/02/2015 18:31
אלימות ברשת? צריך להילחם בזה. אילוסטרציה: BigStock

תוצאות מחקר שערך איגוד האינטרנט הישראלי, באמצעות מכון שריד סקר, חושף עד כמה האלימות ברשת הפכה לחזון נפרץ, שמשפיע רבות על בני הנוער.

המחקר נערך לכבוד היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח, שחל השבוע. הוא בחן את עמדותיהם של בני נוער וצעירים בגילאים 14-24 לגבי תוכן פוגעני ופגיעות ברשת, וניסיונם בתחום. 66% מהמשיבים ציינו כי נתקלו בפגיעה ברשת או בווטסאפ (WhatsApp). לצד 38% שדיווחו כי יקראו לתוקף להפסיק, כמעט אותו נתון של אנשים, 35%, יימנעו מלהגיב ויישארו מן הצד ו-20% אף ימשיכו את הפגיעה באמצעות תגובה לועגת, הוספת תוכן לפגיעה או הפצת התוכן הפוגע לאחרים.

עוד עולה מהנתונים כי כ-85.9% מהצעירים מחשיבים גם פרסום סטטוס או פוסט פוגעני כפגיעה ברשת. 80% הסכימו כי הפצת תמונות ללא רשות היא פגיעה ממשית, וכך גם מעקב או Cyberstalking.

רבים מהצעירים העידו כי לקחו חלק באלימות ברשת. 40% ציינו שהגיבו בעבר באופן פוגעני לפרסום ברשתות החברתיות באמצעות תגובה או פוסט. מתוכם, 60% הגיבו לפרסומי תמונות ברשת, 56% הגיבו לפוסט ברשתות החברתיות ו-45% נכנסו לדיון ארסי בעקבות תגובות או טוקבקים שפורסמו. 30% מכלל המשיבים ציינו מוחקים כיום דברים פוגעים שכתבו בעבר. פילוח לפי מים מעלה כי נשים נוטות יותר להתחרט על פרסומים פוגעניים שפרסמו.

אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי, אמרה כי ברחבי העולם בכלל ובארץ בפרט "מבינים שהרשת היא מרחב חברתי בלתי נפרד מחיינו ונוכחת באופן טוטאלי יותר בחייהם של הצעירים. ממצאי המחקר חושפים כי מרבית הצעירים בישראל חשופים לאלימות ברשת ובמידה מסוימת אף לוקחים בה חלק פעיל. נראה שאנשים מקלים ראש בפגיעות שמתרחשות בעולם הווירטואלי, אך הן גובות מחיר יקר, ממש כמו במציאות ולעתים אף יותר, לאור הרצון האדיר של הצעירים לזכות באהדה ברשתות החברתיות. כמה שניות של מחשבה לפני שמקליקים יכולות לעשות את ההבדל בין שימוש אלים ברשת לשימוש חיובי בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים