דל נקנסה בארבעה מיליון דולרים בגין פרסום מטעה והונאת לקוחות

על פי פסק הדין של בית משפט במדינת ניו יורק, החברה הבטיחה ללקוחותיה שירות תיקונים יעיל, אולם בפועל התישה אותם בזמני המתנה חריגים ובניתוקים תכופים כאשר פנו למוקד השירות, ולאחר מכן אף דחקה בהם לנסות ולתקן את המחשבים בעצמם ● בנוסף, דל הבטיחה ללקוחותיה אשראי ללא ריבית, אולם גבתה מחלקם ריבית של עד 20%

דל (Dell) נקנסה על ידי בית משפט במדינת ניו יורק בסכום של ארבעה מיליון דולרים, בגין פרסום מטעה וביצוע מניפולציה על לקוחות שרכשו מחשבים של החברה. בפסק הדין נקבע, כי דל לא סיפקה את שירות התיקונים שהייתה מחויבת לו, ובמקום זאת האיצה בלקוחות לפתוח את מארז המחשב ולנסות לתקן בעצמם רכיבי חומרה שונים; במקביל לכך, התישה החברה את לקוחותיה שפנו למוקד התיקונים באמצעות זמני המתנה חריגים וניתוקים תכופים. בית המשפט אף קיבל את טענתו של התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, לפיה דל הבטיחה ללקוחות אשראי ללא ריבית ברכישת מחשביה, אולם בפועל גבתה מחלקם ריבית של עד 20%.

בפסק הדין נקבע, כי דל הציבה תנאים לקבלת ההטבות שאותן פרסמה, אולם בפועל לא יידעה רבים מלקוחותיה, כי אינם עומדים בתנאים אלה; לאחר שחתמו על העסקה מצאו את עצמם אותם לקוחות מחויבים להסדרי תשלומים שסתרו את הפרסום המוקדם של דל. בעקבות הפסיקה פרסם אתר האינטרנט של משרד התובע הכללי של ניו יורק טפסים אותם יכולים למלא לקוחות שנפגעו, לטענתם, מפעולותיה של דל, על מנת לזכות בפיצוי כספי מהקנס שהושת על החברה.

יצוין, כי אנדרו קומו הוא תובע כללי אקטיבי במיוחד, שנהנה מרמת פופולאריות גבוהה למדי בקרב תושבי מדינת ניו יורק, ונחשב לאחד המועמדים האפשריים הבולטים בבחירות שיערכו למשרת המושל ב-2010.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים