עיריית ירושלים תעניק פרסים בשווי 100 אלף שקלים למפתחי אפליקציות

העירייה הכריזה על תחרות "האפליקציה של ירושלים", במסגרתה היא מזמינה מפתחים ליצור יישומים שיסייעו לתושבים ולמבקרים בבירה, בתחומים שונים

אפליקציות של זהב - לירושלים. אילוסטרציה: BigStock

מפתחי אפליקציות שנועדו לעזור לתושבי ירושלים ולמבקרים בה יוכלו לזכות בפרס כספי של 20 אלף שקלים במסגרת תחרות "האפליקציה של ירושלים" עליה הכריזה עיריית הבירה. ההרשמה לתחרות, שנקראת Jerusalemapp#, מתנהלת בימים אלה ותסתיים ב-15 במרץ. ההכרזה על הזוכים תהיה באירוע הגמר, שייערך ב-6 במאי.

על האפליקציות המשתתפות בתחרות להיות באחת מחמש קטגוריות: תחבורה ותשתיות עירוניות – לסיוע בנושאים כגון חנייה, עומסי תנועה, שיפור התמצאות בעיר, זהירות בדרכים ונסיעות משותפות לבתי ספר; תיירות, פנאי ותרבות – אפליקציות שיציגו, למשל, מידע על אירועי תרבות, עזרה לתיירים, אטרקציות ומסלולי טיול בעיר, מלונות ומסעדות; הנגשת שירותים עירוניים – שיפור בתשלומים לעירייה, מוקד 106, איתור גינות קהילתיות ופארקים, גני משחקים, מתקני ספורט ועוד; חזות העיר – אפליקציות שיעודדו מחזור, שמירה על הניקיון, דיווח על מפגעים והנגשת הפינות הירוקות בעיר; וקטגוריה שהעירייה קוראת לה "אתגרים" – פיתוח יישומים המעודדים שימוש בכרטיס "ירושלמי", חיזוק העסקים המקומיים, ייעול הקשר עם העירייה ועידוד התנדבות.

סך הפרסים בתחרות עומד על 100 אלף שקלים והם יחולקו לחמש אפליקציות זוכות, שכל אחת מהן תקבל, כאמור, 20 אלף שקלים. המפתחים יקבלו בנוסף הזדמנות להשיק את האפליקציה שפיתחו בשיתוף העירייה ואם יקימו חברה בבירה, הם יוכלו לקבל מענק של עד חצי מיליון שקלים מהרשות לפיתוח ירושלים. כל אחד מהמיזמים האלה שיעסיק בין 3 ל-20 עובדים יקבל מהרשות מענק בסך 50 אלף שקלים לעובד המתגורר בירושלים ו-40 אלף לעובד שמתגורר מחוץ לעיר.

יצוין כי את התחרות מובילים העירייה, הרשות לפיתוח ירושלים, תוכנית Jnext לקידום יזמות טכנולוגית בבירה והמשרד לענייני ירושלים והתפוצות. בראש ועדת השופטים שתבחר את האפליקציות הזוכות יעמוד ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. בין החברים הנוספים בה יהיו מנכ"ל העירייה, אמנון מרחב; ממלא מקום הרשות לפיתוח ירושלים, אודי בן דרור; אורי אדוני, שותף בקרן JVP; היזם הסדרתי פיני לוזוויק; שבי קורזן, מנכ"לית הסדנה לידע ציבורי; ודנה הוכשטיין מאן, יו"ר ארגון PresenTense לעידוד יזמות עסקית.

לרגל התחרות פתחה עיריית ירושלים את "עירייה שקופה – Jerusalem open data" – מאגר מידע עירוני הכולל בסיסי נתונים על העיר, פעילותה של העירייה והשירותים שהיא מציעה. בסיסי הנתונים הללו יהיו זמינים להורדה עבור המפתחים כדי שיוכלו להנגיש אותם לציבור הרחב באמצעות האפליקציה שיפתחו.

ברקת אמר כי "בזכות האפליקציות ירושלים תהיה עיר חכמה, נגישה ושקופה יותר לציבור". לדבריו, "האפליקציות העירוניות שהתחרות הזו תוליד יהדקו את החיבור בין העיר לתושבים, ישפרו את החיים בה ויעשירו את חוויית הביקור בה. התחרות גם תגייס אנשים נוספים – יצירתיים ובעלי רוח יזמית – לקהילה היזמית התוססת של ירושלים, שממנה יצאו בשנה החולפת 100 חברות טכנולוגיה חדשות".

ההרשמה לתחרות מתבצעת כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים