נשיא התאחדות התעשיינים: "לא נסכים לשינוי לרעה בחוק לעידוד השקעות הון"

"על המדינה לדבר בקול ברור ויציב לאורך זמן, ולא לשנות חוקים באופן שעלול להרתיע משקיעים ולפגוע בסביבה העסקית בישראל", אמר ברוש בעקבות ההמלצות של ועדת אנדורן

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: פלי הנמר

ועדת אנדורן, שבדקה את החוק לעידוד השקעות הון, עתידה להגיש את המלצותיה לממשלה בקרוב, אולם בהתאחדות התעשיינים כבר מבטיחים כי יפעלו נגד הכנסת "שינויים לרעה" בחוק, לדברי שרגא ברוש, נשיא ההתאחדות. הדברים נאמרו על בסיס המלצות הביניים של הוועדה, בהן שינוי הקריטריון למתן הטבות מס בחלק מהמקרים.

הוועדה, שבראשה עמדה יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר, הוקמה בסוף 2013 על ידי שר האוצר דאז, יאיר לפיד, במטרה לבדוק את ההטבות שמקבלות החברות במסגרת החוק. לפיד החליט על הקמתה בעקבות המחאה הציבורית שקמה בנושא. פרט לאנדורן חברים בה פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, משה אשר, מנהל רשות המסים, אמיר לוי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, ונחום איצקוביץ', ראש מרכז ההשקעות.

כיום ניתנות באופן אוטומטי הטבות מס לכל חברה שיותר מרבע ממכירותיה הן לייצוא. המלצות הוועדה עתידות ככל הנראה להחריג מכך חברות שהיקף המכירות הכללי שלהן הוא יותר מ-400 מיליון שקלים ושמגיעות להן הטבות מס בסכום שעולה על הוצאות השכר או ההשקעות שלהן בשנה. הן יקבלו את ההטבות רק אם יעמדו בקריטריונים שונים, כולל הגדלת היקף ההשקעות ומספר העובדים.

ברוש התריע היום (ה') כי "לא נסכים לשינוי לרעה בחוק לעידוד השקעות הון. מטרת העל שלנו היא צמיחה ברת קיימא ועל כן, על המדינה לדבר בקול ברור ויציב לאורך זמן, ולא לשנות חוקים באופן שעלול להרתיע משקיעים ולפגוע בסביבה העסקית בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים