נתקלתם בלינק לסרט פורנו בפייסבוק? אל תלחצו!

חוקר אבטחה גילה שפוסט שמזמין גולשים לצפות בווידיאו פורנוגרפי ברשת החברתית הוא סוס טרויאני, שהדביק 110 אלף משתמשים ביומיים הראשונים מאז שיצא

הי! מה עם ישראל? פייסבוק

אם נתקלתם בהודעה על הניוז פיד שנחזית להיות מאחד מחברי הפייסבוק (Facebook) שלכם וכוללת וידיאו פורנוגרפי – כדאי שתשקלו למחוק אותה. הסיבה: לא רק בגלל תנאי השימוש של הרשת החברתית, שאוסרים על פרסום תכנים פורנוגרפיים, אלא גם מאחר שאם תקליקו על הלינק המצורף אליה ותיענו לבקשה שתופיע לכם להתקין עדכון תוכנה – תידבקו בסוס טרויאני.

עשרות אלפי משתמשי פייסבוק כבר נדבקו בנוזקה, 110 אלף ביומיים הראשונים לאחר שהחלה לפעול – כך על פי חוקר האבטחה מוחמד פג'אני. הוא כתב בניוזלטר כי "הסוס הטרויאני מתייג גם את החברים של הקורבן (20 במספר – י"ה). כשיפתח את הפוסט, המשתמש יקבל פריוויו של וידיאו פורנוגרפי והודעה שעל מנת לראות את ההמשך, הוא צריך להוריד עדכון מזויף לנגן הפלאש (Flash)".

פג'אני ציין כי לחיצה על הלינק מביאה להורדת הסוס הטרויאני. "אנחנו עוקבים אחר הנוזקה ביומיים האחרונים. היא השפיעה על 110 אלף משתמשים ביומיים ונמצאת בעלייה", כתב.

דובר מטעם פייסבוק מסר כי החברה מודעת לנוזקה ופועלת למניעת המשך הפצתה. "אנחנו משתמשים בכמה שיטות אוטומטיות על מנת לזהות לינקים מזיקים אפשריים ולעצור את התפשטותם", אמר. "אנחנו עוצרים לינקים שמובילים אל הנוזקות האלה ומציעים אפשרויות לניקוי המחשב מהן. אנחנו נוקטים אמצעים נוספים על מנת לוודא שאנשים יוכלו להמשיך לגלוש בפייסבוק בבטחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים