פיתחו יומנים: ב-3 בפברואר מכבים את פייסבוק

יוזמה של עו"ד יהונתן קלינגר קוראת לא להשתמש למשך יום אחד ברשת החברתית, בעקבות "ההתנהלות הכוחנית של פייסבוק" בפרשות כמו סטטוסים מצייצים ● על פי ההערכות, הנזק של הצעד לפייסבוק עלול להגיע לעד מיליון וחצי שקלים

25/01/2015 17:54
עו"ד יהונתן קלינגר, המתמחה בדיני אינטרנט ואבטחת מידע ברשת

הדי הפיצוץ בפרשת הסרת העמוד של סטטוסים מצייצים מפייסבוק (Facebook) מסרבים להירגע. עו"ד יהונתן קלינגר, מומחה לרשתות חברתיות, יצא ביוזמה פרטית במסגרתה הוא קורא ל-"יום ללא פייסבוק".

"ב-3 בפברואר, אני אכבה את פייסבוק ליום אחד כמחאה על ההתנהלות החד צדדית שלה", כתב עו"ד קלינגר. "באותו היום, אני אסיר את האפליקציה הסלולרית של פייסבוק מהטלפון שלי, ואכבה את החשבון שלי כך שלא ניתן יהיה לשלוח לי הודעות, לצפות בתמונות שלי או לעשות לייק על סטטוסי עבר שלי".

מטרת הצעד הדרמטי היא ליצור אפקט "כיבוי" של פייסבוק ליום שלם בכל ישראל ולייצר אפס תנועה. קלינגר הסביר לאנשים ומחשבים כי "זו אינה קריאה לחרם, אלא קריאה להשתמש בכוח שיש למשתמשי הכלי על מנת לבנות מנגנון משותף שיגדיר את גבולות השיח: מה מותר ומה אסור, מתי מורידים עמודים ומתי לא".

עוד הוא הדגיש כי "הקריאה שלי היא להקמה של שורת גופים עצמאיים, אחד בכל מדינה, בלתי תלויים ברשת החברתית, שיטפלו בבקשות ההסרה של משתמשים ממנה ויחליט מה ראוי להתפרסם ומה לא. ההתנהלות הנוכחית, הכוחנית, החד צדדית של פייסבוק אינה הדרך לטפל בסכסוכים".

על פי ההערכות, מספר המשתמשים בענקית הרשת החברתית בישראל הוא חמישה מיליון וכל אחד מהם מכניס לפייסבוק כ-80 סנט ליום. על פי חישוב זה, ניתן להעריך כי מעשה "כיבוי" שכזה ליום אחד יגרור אחריו הפסד של עד מיליון וחצי שקלים.

"בסוף אותו היום הכול יחזור למוטב", הדגיש עו"ד קלינגר את העובדה שמדובר בצעד חד פעמי כלפי הרשת החברתית.

מפייסבוק ישראל לא נמסרה כל תגובה.

עו"ד קלינגר מדגים כיצד ניתן לכבות את העמוד. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    הרעיון הכללי נכון. הנסיבות פסולות. זו הרי הצעה לתגובה בעקבות הסרת עמוד "סטטוסים מצייצים" של אבי לן מהפייסבוק, אחרי שהפר את תקנון האתר, פגע בזכויות המסחריות של פייסבוק ובאותה הזדמנות רימה את עוקבי הדף, כשפרסם כתבות בתשלום, שהתחזו לכתבות מערכתיות. אז נכון שראוי לצמצם את הכוח של בעלי פייסבוק, אבל הנסיבות על רקע הסרת דף התרמית של אבי לן, לא משדרות צדק ומוסר, בלשון המעטה.

אירועים קרובים