אורן זמצקי, נוגאמי: "ה-BI יכול להעלות משמעותית את המכירות"

"ניתן להעלות באמצעותו את המכירות של רשתות קמעוניות במיליוני שקלים", אמר זמסקי, מייסד משותף ומנכ"ל החברה

אורן זמסקי, מייסד משותף ומנכ"ל נוגאמי. צילום: קובי קנטור

"ה-BI צריך ויכול להעלות משמעותית את היקף המכירות בארגונים. ניתן להעלות באמצעותו את המכירות של רשתות קמעוניות, למשל, במיליוני שקלים", כך אמר אורן זמסקי, מייסד משותף ומנכ"ל נוגאמי (Nogamy).

זמסקי דיבר בכנס BI-BigData של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הנחתה את הכנס פלורה לוין, שותפה ב-B-Pro, ששימשה כיו"ר ועדת התכנים שלו, והשתתפו בו מאות מקצוענים מהתחום.

לדברי זמסקי, נוגאמי היא חברה המטפלת בניתוח צופה פני עתיד (Analytics) וב-Big Data. הוא אמר כי הדרך להפקת תובנות במכירות של ארגונים עוברת דרך ניתוח ושימוש בכלים סטטיסטיים. "בין הדברים המרכזיים שמשפיעים על מכירת מוצר בחנות נמצאים המיקום שלו על המדף ביחס לעיניים של הלקוח, הזמינות שלו במלאי, המיקום של המוצרים המתחרים, מאפיינים דמוגרפיים, המחירים ומבצעים", ציין.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

"כשאנחנו באים ללקוח ארגוני, דוגמת רשת קמעונות, אנחנו רוצים למצוא אילו מוצרים יש להציף מתוך אלפי מוצרים ברשת", אמר זמסקי. "במסגרת העבודה אנחנו בוחנים את נתוני המכירות ומנתחים את תבניות המכירה של כל מוצר בכל חנות. אנחנו עושים זאת עם הכלי שלנו, CB4. זהו כלי לחיזוי אנליטי, שמאפשר חיזוי אפקטיבי ואיכותי בזמן קצר מאוד של דפוסי פעילות שונים, כגון נטישה, שיווק ממוקד וכשלים. בדרך זו אנחנו יכולים להניע את הארגון לפעולה, על בסיס מאות ואלפי תובנות. כך ניתן למצות את פוטנציאל המכירות טוב יותר".

עידו עדולמי, סמנכ"ל השיווק של Uber ישראל. צילום: קובי קנטור

עידו עדולמי, סמנכ"ל השיווק של Uber ישראל. צילום: קובי קנטור

"בסופו של דבר, אנחנו מגיעים להגדלת המכירות בפועל", סיכם. "ארגון שיישם את ההמלצה שלנו יוכל בתוך חודש לראות עלייה של מאות אחוזים במכירות. הכלי מבצע חיזוי אוטומטי בהשקעה מינימלית מצד הלקוח ובזמן מהיר".

"להזמין מסוק דרך Uber"

עידו עדולמי, סמנכ"ל השיווק של Uber ישראל, ציין כי שירות התחבורה נוסד ב-2009. החברה פועלת ב-260 ערים בעולם, ב-53 מדינות. הוא הציג כמה יישומי BI ו-Big Data שפיתחה החברה בהתבסס על מידע שנאסף מהמוניות ומהנוסעים ברחבי העולם "לטובת ייעול השירות ללקוחות".

לדבריו, איסוף הנתונים העלה כל מיני תובנות בערים השונות בעולם, למשל ש-"שימוש גבוה יותר במוניות שלנו מאפשר להנהלת העיר להבין שעליה ליצור קווי אוטובוס חדשים". הוא ציין כי "אוסף נתונים אחר בחן האם יש יחס גומלין בין משתמשים שלנו מעיר אחת להיקף השימוש שלהם כשהם נמצאים בעיר אחרת. ניתוח הנתונים העלה כי 70% מלקוחותינו עושים שימוש בשירותים שלנו גם כשהם לא נמצאים בעיר המגורים שלהם".

הוא סיים באמרו כי החברה מפתחת עוד תובנות מהנתונים הנאספים "כדי שלמשל, לקוח שלנו יוכל להזמין דרכנו מסוק, או חיסון נגד שפעת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים