מחקר: ישראל מדורגת בין חמש המדינות החדשניות בעולם

ישראל הגיעה חמישית, אחרי דרום קוריאה, שדורגה ראשונה, יפן, גרמניה ופינלנד - ולפני ארצות הברית

אולי קטנה, אבל חדשנית. ישראל. צילום: אימג'בנק

ישראל מדורגת במקום החמישי בעולם בדירוג החדשנות, כך על פי מחקר של בלומברג (Bloomberg) ל-2015.

על פי אתר החדשות והמידע הפיננסי, בדירוג החדשנות הכולל ממוקמת דרום קוריאה במקום הראשון, ולאחריה יפן, גרמניה ופינלנד. במקום השישי, לאחר ישראל, נמצאת ארצות הברית, ולאחר מכן שבדיה, סינגפור, צרפת ובריטניה. דנמרק פותחת את העשיריה השנייה ואחריה מדורגות קנדה, אוסטרליה ורוסיה במקום ה-14. אירלנד מדורגת במקום ה-21, סין במקום ה-22 והונג קונג נמצאת במקום ה-34 בדירוג. ברזיל מדורגת במקום ה-47, ארגנטינה – 48, דרום אפריקה אחריה ומרוקו סוגרת את הדירוג במקום האחרון, 50.

"על רקע הפסגה הכלכלית שתתקיים בקרוב בדאבוס, שווייץ, כאשר יפן ואירופה צפויות לצמיחה בת 1% בלבד, ואילו ברזיל, סין ורוסיה, בעלות דינמו הצמיחה, צפויות לאבד מהירות – הרי שהחדשנות במרכזי המצויינות סביב העולם מתרחשת מהר יותר מאשר אי פעם", לפי הדו"ח.

דירוג המדינות החדשניות ביותר בעולם נערך על פי שישה מדדי חדשנות: מחקר ופיתוח, ייצור, חברות היי-טק, לימודים גבוהים, כוח אדם המוקצה למו"פ ופטנטים.

ישראל דורגה שנייה במדד עוצמת המו"פ, שניתח את ההוצאות על מחקר ופיתוח כאחוז מהתוצר המקומי הגולמי של המדינה. בשנה שעברה דורגה ישראל ראשונה במדד זה. השנה הגיעה ראשונה דרום קוריאה. סמסונג (Samsung) מובילה את מגמת החדשנות במדינה, עם השקעה של 14 מיליארד דולר במו"פ ב-2014. פינלנד ירדה מהמקום השני בשנה שעברה לשלישי השנה. במקום הרביעי במדד המו"פ נמצאת שבדיה ולאחריה יפן.

במדד מספר חברות ההיי-טק במדינות דורגה, באופן לא מפתיע, ארצות הברית במקום הראשון. עורכי המחקר ציינו כי המדד הזה לא הוגן כלפי מדינות קטנות, שכן הנתונים לא התייחסו לגודל המדינה או לאוכלוסיה שלה אלא רק למספר חברות ההיי-טק. שנייה מדורגת במדד זה סין, ולאחריה יפן, דרום קוריאה וקנדה. החוקרים מציינים את חברות ההיי-טק הגדולות בארצות הברית: אפל (Apple), עם שווי שוק של 652 מיליארד דולר; מיקרוסופט (Microsoft) עם 377 מיליארד; גוגל (Google), ששווי השוק שלה מוערך ב-342 מיליארד; פייסבוק (Facebook) עם 210 מיליארד; אורקל (Oracle), לה שווי שוק בגובה 189 מיליארד; אינטל (Intel) עם שווי שוק של 175 מיליארד; ויבמ (IBM) – עם 154 מיליארד דולר.

ישראל דורגה במקום הרביעי במדד החינוך העל תיכוני, אחרי דרום קוריאה הראשונה, רוסיה ופינלנד. חמישית דורגה אוקראינה.

גם במדד כוח האדם המוקצה למו"פ ביחס לכלל האוכלוסיה הגיעה ישראל רביעית. פינלנד דורגה במקום הראשון, ואחריה איסלנד ודנמרק. סינגפור הגיעה למקום החמישי.

גם במדד הפטנטים דורגה דרום קוריאה במקום הראשון ואחריה יפן, סין, ארצות הברית וגרמניה. ישראל הגיעה במדד זה במקום ה-31.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים