אקזיט כחול לבן: מיקרוסופט רכשה את Equivio הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים

החברה הנרכשת, הפועלת ממשרדים בראש העין, מספקת טכנולוגיות לגילוי וחיקור דיגיטלי של מידע, וכן ניתוח אוטומטי של טקסטים ● ממיקרוסופט נמסר כי היא תשלב "כבר בחודשים הקרובים" את הפתרון של Equivio בחבילת התוכנות המשרדיות Office 365

מייסדי Equivio. מימין: ד"ר יפתח רביד, סמנכ"ל הנדסה; עמיר מילוא, מנכ"ל; וורוויק שארפ, סמנכ"ל הפיתוח העסקי. צילום: מתוך אתר החברה

מיקרוסופט (Microsoft) רכשה הלילה (ד') את Equivio הישראלית. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים. יצוין כי באוקטובר האחרון, כאשר פורסם דבר הרכישה בראשונה, נקב הוול-סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journal) בסכום 200 מיליון דולר.

החברה הנרכשת עוסקת במיצוי של טקסטים. היא מספקת טכנולוגיות של למידת מכונה לטובת גילוי וחיקור דיגיטלי (eDiscovery) של מידע, וכן ניתוח אוטומטי של טקסטים. על פי הענקית מרדמונד, הרכישה תסייע ללקוחותיה לעמוד באתגרי הרגולציות והתקנות הכרוכים בניהול נפחי מידע רחבי היקף המצוי במיילים ובמסמכים. "חיקור המידע הזה נועד לייצר תובנות מה נדרש ומה רלוונטי – על מנת לעמוד בדרישות המשפטיות של ארגונים, או בדרישות הדיווח הקיימות במגזרי התעשייה השונים. המדובר במשימה הדורשת משאבים כספיים וזמן. הפתרון של Equivio מסייע לעשות זאת, עם טכנולוגיות של לימוד מכונה", נמסר.

נראה שהפתרון של החברה הנרכשת הולם את האסטרטגיה של מיקרוסופט, שרוצה לבסס את מעמדה בעולם של שירותי התוכנה לארגוני אנטרפרייז. ענקית התוכנה הודיעה, כי תשלב "כבר בחודשים הקרובים" את הפתרון של הנרכשת הישראלית בחבילת התוכנות המשרדיות Office 365.

החברה הישראלית, הפועלת ממשרדים בראש העין, הוקמה לפני עשור על ידי עמיר מילוא – המשמש כמנכ"ל, ד"ר יפתח רביד – סמנכ"ל ההנדסה, ו-וורוויק שארפ – סמנכ"ל הפיתוח העסקי. השלושה אוחזים ברוב מניות החברה וצפויים לרווחים גדולים בשל העסקה, כיוון שהיקף ההשקעה בחברה היה נמוך ועמד על פחות ממיליון דולר. בין הלקוחות של Equivio נמנים סוכנויות ממשל פדרליות בארצות הברית ומאות משרדי עורכי דין.

ראג'ש ג'ה, סגן נשיא האחראי על Outlook ו-Office 365 במיקרוסופט, כתב בבלוג שלו כי "ארגונים וממשלות ברחבי העולם מייצרים היקף עצום של מידע מדי יום. המעבר בתוך הררי המידע, כדי לגלות מה רלוונטי בהיבטים משפטיים או רגולטורים – הוא יקר וצורך זמן. טכנולוגיות מסורתיות לחיקור מידע לא מצליחות לעמוד במשימה, בשל היקפי המידע".

הפתרון של Equivio, כתב ג'ה, "מספק לימוד מכונה העונה לבעיה. הוא מאפשר לגלות ולטפל במידע רב היקף, לרבות מידע בלתי מובנה, ומגלה במהירות מה רלוונטי למשימה של העמידה בתקנות או בהיבטים המשפטיים. הטכנולוגיה משתמשת בניתוח מתקדם של טקסט, עם יכולת צירוף של טקסטים, מיונם לפי נושאים, איסוף מסמכים בעלי נושאים דומים או כפולים, וכן בידוד של מסמכים עם מידע ייחודי. המשתמשים 'מאמנים' את הפתרון לזהות מסמכים רלוונטיים לנושא ייחודי ופרטני, כגון מקרה משפטי, או חקירה. תהליך שכזה יעיל ומהיר יותר מאשר חיפוש ידני בין מידע רב, או חיפוש לפי מילות מפתח".

זוהי הרכישה השנייה של מיקרוסופט בישראל בתוך כמה שבועות. בנובמבר האחרון רכשה מיקרוסופט את חברת הסטארט-אפ הישראלית אאורטו (Aorato), העוסקת בתחום הסייבר, תמורת 200 מיליון דולר. אאורטו הייתה הרכישה הראשונה שביצעה מיקרוסופט בישראל לאחר חמש שנים. ב-2009 היא רכשה את 3DV Systems.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים