ח"כ אמנון כהן: "לא צריך לפחד יותר מהמבקר הפנימי – אלא לראות אותו כשותף לעשייה"

ח"כ כהן אמר כי "אני עוסק בתחום הביקורת שנים רבות. אתם, מבקרי הפנים, מקצוענים, ורמת המקצועיות שלכם נמצאת בעלייה, בכל היבט שהוא"

חבר הכנסת אמנון כהן (ש"ס). צילום: קובי קנטור

"לא פעם אנו רואים מנכ"ל ארגון אומר שיש להכניס את עבודת מבקר הפנים לתוך תוכנית העבודה של הארגון, כי היא מוסיפה עוד זוג עיניים, ומובילה לגילוי טעויות ושיכחות. הראייה כיום היא לא לפחד יותר מהמבקר הפנימי כי אם לראות בו שותף לעשייה בארגון", כך אמר ח"כ אמנון כהן (ש"ס), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה.

ח"כ כהן דיבר בכנס המקצועי השנתי של הביקורת הפנימית. הכנס, של איגוד המבקרים הפנימיים בארץ, IIA ישראל, נערך היום (ה') במלון הילטון תל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות משתתפים, והנחו את מושבי הפתיחה רו"ח דורון רונן ורו"ח דורון רוזנבלום, סגני נשיא ויו"ר משותפים של ועדת הכנס ב-IIA ישראל.

לדבריו, "אני עוסק בתחום הביקורת שנים רבות. מבקרי הפנים הם מקצוענים ורמת המקצועיות שלהם נמצאת בעלייה, בכל היבט שהוא".

הוא ציין כי "בישיבות הוועדה שבראשותי, אני משתדל להביא את מבקר הפנים של אותו ארגון ממשלתי או עירוני שדנים בו בוועדה. יש כיום הפנמה שהמבקר הפנימי הוא שותף לעשייה. הראייה עליו השתנתה לגמרי במהלך העשור".

ח"כ כהן הדגיש כי "אנו חלוצים בחקיקה בתחום מבקרי הפנים בין מדינות שונות בעולם, אבל נדרש להשלים את החקיקה בתחום. הגענו ליישורת האחרונה ולהבנה מול משרד משפטים. בעזרת ה', בכנסת הבאה נמשיך להרחיב את סמכויות מבקר הפנים בארגון".

רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל. צילום: קובי קנטור

רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל. צילום: קובי קנטור

רו"ח דודי גולדברג, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, אמר כי "נדרש לעשות סדר בכל תחום המבקרים הפנימיים. שוחחתי בנושא עם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא ועם ח"כ אמנון כהן, יו"ר הוועדה לבירות המדינה".

לדבריו, "יש מבקרים ברשויות מקומיות, יש מבקרים במשרדי הממשלה, יש מבקרים בחברות ציבוריות נסחרות, ויש מבקרים פנימיים בגופים רבים אחרים. הגיע הזמן לחוק אחד, לנהלי עבודה אחידים, עבור כל ארבע הקבוצות הללו".

בסוף דבריו ציין רו"ח גולדברג, "נדרש לממש ת המלצות ועדת זיילר. הגיע הזמן להפסיק את ההתלבטות בנושא. צריך שיהיה איגוד-לשכה אחד של מבקרים פנימיים, עם חוק אחד ונהלים אחידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים