מוטורולה השיקה את Cliq – סמארטפון ראשון המבוסס על אנדרואיד

המכשיר כולל את מעטפת MotoBlur, אשר מספקת אינטגרציה מתקדמת עם רשתות חברתיות שונות ● סנג'אי ג'ה, מנכ"ל משותף במוטורולה: "אנדרואיד הייתה הבחירה הטבעית, משום שזו מערכת חדישה, שנבנתה מאפס, כאשר הקישוריות לאינטרנט היא הצורך שעמד בבסיסה"

מוטורולה (Motorola) חוזרת למגרש עם Cliq – מכשיר סלולרי מבוסס אנדרואיד (Android), שהוצג במסיבת עיתונאים על ידי סנג'אי ג'ה, מנכ"ל משותף בחברה. הדגש במכשיר החדש הוא על שירות המספק אינטגרציה עם רשתות חברתיות שונות.

בנאום המפתח שנשא בוועידת Mobilize 09 בסן פרנסיסקו, אמר ג'ה, כי הגדרתו לסמארטפון היא מכשיר עם מסך גדול בהפרדה גבוהה, גישה לאינטרנט מכל מקום באמצעות רשת הסלולר או Wi-Fi, יכולות עשירות של הודעות ומדיה, והכי חשוב –  מערכת הפעלה המאפשרת ריבוי משימות. לדבריו, זה מה שהפך את מערכת ההפעלה אנדרואיד לבחירה הטבעית של מוטורולה, משום שזו מערכת חדישה, שנבנתה מאפס, כאשר הקישוריות לאינטרנט היא הצורך שעמד בבסיסה. המעטפת שבנתה מוטורולה למערכת האנדרואיד מכונה על ידה MotoBlur.

הסמארטפון החדש כולל גם את רוב התכונות הצפויות בטלפון חכם: קישוריות Wi-Fi, דור-3, GPS, בלוטות', מקלדת נשלפת ומצלמת 5 מגה-פיקסל לצילום תמונות ווידיאו. בנוסף, המכשיר יכיל עם השקתו יישומים מובנים, כמו Google Search קולי, Google Maps, חנות המוזיקה של אמזון (Amazon), יו-טיוב (Youtube), גישה לאי-מייל ארגוני ופרטי ויכולות שונות של הודעות.

הצעד של מוטורולה מגיע בשעה קשה לחברה, כשהיא זקוקה נואשות לכמה מכשירים מוצלחים כדי לחזור לזירה העולמית, לאחר שהציגה הפסד של 4.2 מיליארד דולרים ב-2008, שנבע בעיקר מחטיבת מכשירי הסלולר שלה. החברה אף תכננה להפריד את חטיבת מכשירי הסלולר מהחברה האם ולהפוך אותה לחברה נפרדת, אך התוכניות הללו לא יושמו בשל תנאי הכלכלה העולמית הקשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים