ריב ברשת: רביב דרוקר נגד נפתלי בנט

עיתונאי ערוץ 10 העלה בטוויטר תהיות בדבר חלקו של השר ויו"ר הבית היהודי באחת הפרשות שהסעירו את המדינה - ובנט לא נשאר חייב ● 71 יום לפני הבחירות, זהו עוד סימן לכוח ולמקום של הרשתות החברתיות במערכת הבחירות

05/01/2015 13:35
פרשה מ-1996. נפתלי בנט. צילום: יהודה עשור

ויכוח מר מתנהל בשעות האחרונות ברשת בין העיתונאי רביב דרוקר לשר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי. דרוקר משתמש בטוויטר (Twitter) ובפייסבוק (Facebook) ומעלה האשמות לפיהן היה לבנט חלק, לכאורה, באירוע בו נהרגו 102 לבנונים בכפר כנא במהלך מבצע ענבי זעם ב-1996.

 

הפרשה החלה לפני ימים אחדים, כאשר העיתונאי יגאל סרנה טען במאמר שפרסם ביום שישי בידיעות אחרונות כי האש על הבתים בכפר כנא נורתה על ידי כלי טיס שחיפו בכך על כוח של בנט, אז קצין בן 22, שהסתבך. ובנט הגיב: "מיום שישי אני נתון תחת מתקפה על כך שאני 'אחראי לטבח בכפר כנא', בהיותי מ״פ ביחידת מגלן כשפיקדתי על מבצע לחיסול רקטות בדרום לבנון בשנת 96׳(!). 20 שנה אחורנית חפרו. על כך שכביכול 'התעלמתי מהפקודות כי הדרג שמעליי לא היה אמיץ מספיק'… בקיצור, שגם אותי היה צריך לחקור על מבצע ענבי זעם" (בנט כתב את הפוסט בהקשר לחקירה של לוחמי גבעתי, לאחר שהרגו עשרות פלסטינים בעקבות מקרה חטיפתו של החייל הדר גולדין ז"ל במהלך צוק איתן – ר"ק).

"אחרי אירועי כפר כנא, יש דבר אחד שלא אשכח", הוסיף. "אלוף פיקוד צפון, עמירם לוין, בא במיוחד לבסיס היחידה בג׳וליס כדי לומר לי: אני נותן לך את כל הגיבוי שבעולם. יצאתם למבצע. הגנתם על ישובי הצפון. אני מאחוריכם".

"דרוקר, איפה היית בלילה ההוא?"

אחרי סרנה ובנט הצטרפו לקלחת אושיות הרשת יותם זמרי מימין ועמיר שיבי משמאל, וניהלו קרב טענות, נאצות וממים בינם לבין עצמם וכלפי דרוקר. אלא שדרוקר לא הגיב והעדיף להתמקד בדמות המרכזית בפרשה. בציוץ שפרסם אמש (א') בטוויטר הדברים נקראו קצת אחרת ממה שבנט כתב. על פי העיתונאי, "איש צבא בכיר, שמתמצא היטב בתחקיר כפר כנא מ-96', אמר לי לפני זמן מה: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לתקלה הנוראית".

בנט השיב לאחר זמן קצר בעמוד הפייסבוק שלו: "אני זוכר היטב איפה הייתי בלילה ההוא ב-96'. הייתי עם החיילים שלי, בעומק לבנון, מול האויב. איפה אתה היית, דרוקר, באותו ערב?"

רביב דרוקר. צילום: idobi, ויקיפדיה

רביב דרוקר. צילום: idobi, ויקיפדיה

הפוסט של בנט זכה למאות שיתופים ולכמעט 10,000 לייקים, נכון לשעות הצהרים, בהן נכתבו שורות אלה. התגובות לפוסט נחלקו, כמובן, לאוהדות ולמקטגרות.

דרוקר לא נשאר חייב והגיב בפוסט משל עצמו, ציני משהו אבל גם כזה שמעלה שאלות בנושאים נוספים. "נפתלי, אני גם זוכר היטב את אותו לילה", כתב. "שכבתי במיטתי המחוממת, מוגן על ידי גיבורי ישראל כמוך, שרכשו את הזכות להנהיג אותנו בגבורתם העילאית ועל הדרך גם לקחו פטור מהסברים". כאן הוא הזכיר פרשיות שונות מהעבר – ואולי גם העתיד – של המפלגה, למשל אי סדרים כספיים, לכאורה, שמצא מבקר המדינה בבית היהודי.

"כשהתהפכתי על משכבי באותו לילה אני זוכר שחשבתי כמה עוד הגיבורים האלה ישתמשו בגבורתם כדי לא לענות על שאלות כמו מה הקשר בין הבית היהודי והחקירה החדשה על שחיתות, האם גבורת בנט היא סיבה מספקת לכך שהוא הבטיח שלא יהיו כספים קואליציוניים ובסוף יש ובגדול ו-18 שנה לאחר מכן, אני גם חושב שראוי שתספר מה שקרה לך באותו לילה", כך דרוקר.

כאן הוא כתב שמותר לבנט לספר גם על תקלות שאירעו לו והדגיש ש-"זה לא צריך לפסול אותך לתפקידי הנהגה ומותר לקצין צעיר לטעות, אבל מוזר מאוד שכל השנים אתה נמנע בעקשנות מלספר מה קרה שם".

יצוין כי נכון לכתיבת שורות אלה, בנט טרם הגיב על טענותיו האחרונות של דרוקר. כרגע מדובר בוויכוח רשת, אולם הוא עשוי לגלוש אל מחוץ לפייסבוק ולטוויטר, ולהראות שוב את כוחן של הרשתות החברתיות והשפעתן על המתרחש במערכת הבחירות הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים