מוטי גוטמן, מטריקס: "יש לנו נתח שוק של 90% מפעילות הקוד הפתוח בישראל"

גוטמן אמר בכנס בכירים שערכו מטריקס ורד-האט, כי "יש לנו 500 לקוחות בתחום הקוד הפתוח, עם שיעור צמיחה דו-ספרתי, ופוטנציאל להמשך הצמיחה בתחום" ● מוטי הדס, מנהל קבוצת הלינוקס והקוד הפתוח במטריקס, אמר, כי "הלינוקס קנה לעצמו אחיזה אמיתית בקרב ארגונים בישראל, כי הוא מספק מענה לצורך לעשות יותר בפחות"

"נתח השוק של מטריקס בתחום הקוד הפתוח בישראל מגיע כיום לכ-90%, עם 500 לקוחות ארגוניים. אנחנו עומדים על שיעור צמיחה דו-ספרתי, והצפי שלנו הוא שפעילותנו בתחום תתרחב", כך אמר מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, נציגת רד-האט (Radhat) בישראל. גוטמן פתח את כנס הלקוחות הבכירים שערכו שתי החברות בסוף השבוע במרכז חייק לאומנויות הבמה ביפו, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים.

גוטמן ציטט בדבריו מחקר של פורסטר (Forrester), ולפיו 70% מהמנמ"רים בארגונים מובילים בעולם כבר משתמשים במערכי ה-IT הארגוניים שלהם בקוד פתוח, או שוקלים לעשות זאת בקרוב. "ארגונים רואים בקוד פתוח סביבת מיחשוב לגיטימית", אמר.

לדבריו, "השילוב בין הבשלות של מוצרי לינוקס (Linux), מרכז התמיכה שלנו, ההכשרה בתחום, הכמות העצומה של המפתחים והשותפים העסקיים שעובדים אתנו מספק ללקוחותינו את הביטחון הנדרש. ארגונים בארץ מטמיעים רד-האט במערכות הליבה שלהם ללא חשש. מדובר בארגונים ממגוון מגזרים, לרבות הביטחוני והבנקאי". גוטמן סיכם את דבריו באומרו, כי "רד-האט היא מעצמה בישראל. התחלנו את הפעילות של החברה בארץ רק ב-2004, והופתענו מהגידול המהיר של פעילותנו בתחום. לרד-האט יחסים ארוכים וחמים עם השוק הישראלי, והיא מחויבת לו".

דת הקוד הפתוח

מוטי הדס, מנהל קבוצת הלינוקס והקוד הפתוח במטריקס, אמר, כי "עבור רבים, הקוד הפתוח הוא דת, אמונה בצדקת הדרך. הוא קנה לעצמו אחיזה אמיתית בקרב ארגונים בישראל, כי הוא מספק מענה לצורך לעשות יותר בפחות".

יניב לייבוביץ', מנהל פעילות רד-האט באגן הים התיכון, אמר ש-"קצב גידול הטמעת רד-האט בארץ מעיד על צדקת דרכנו. כיום מותקנות בארץ מאות אלפי מערכות הפעלה של רד-האט, העובדות בסביבת הייצור ועל גבי יישומים קריטיים בקרב מאות לקוחות".

בהמשך הכנס נערך פאנל בהנחיית לייזי אורן, נשיא וסגן יושב ראש דירקטוריון מטריקס. אלכס פינצ'ב, נשיא רד-האט העולמית, שדיבר גם בפני מליאת הכנס, אמר בפאנל, כי "השוק הישראלי חשוב עבור החברה. זאת, כי הלקוחות הישראליים הם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות – דבר המשדר מסר לשוק ה-IT העולמי. השוק בארץ גם חשוב לי אישית, כישראלי וכבוגר ממר"ם. 'כחול לבן' זו סיסמה חשובה עבורי".

סקוט קרנשאו, סגן נשיא רד-האט ומנהל פלפורמת הלינוקס (Linux) בחברה, אמר ש-"פיתוח המבוסס על עולם הקוד הפתוח מאפשר לנו לצמצם את עלויותיו, ולספק ללקוח פתרונות דינמיים יותר, גם מבחינה טכנולוגית וגם ביחס העלות מול התועלת. כך, ארגונים יכולים לשפר תהליכים עסקיים בזמן קצר, מבלי להיכנס להשקעות כספיות מסוכנות".

ג'ואל ברמן, סגן נשיא רד-האט למכירות גלובליות, התייחס לעסקי התווכה והאינטגרציה של JBoss – חברה שנרכשה על ידי רד-האט. לדבריו, זו אוחזת בשליש מנתח שוק עסקי התווכה בעולם, כאשר חברות בולטות נוספות בתחום הן יבמ (IBM) ואורקל (Oracle). ברמן ציין, כי "פיתחנו ושינינו את המודל העסקי של JBoss, והוא תופס תאוצה". הוא ציין בהקשר זה את ה-Open Choice, האסטרטגיה החדשה של החברה בעולם התווכה, שהושקה באחרונה.

בני שניידר, לשעבר מנכ"ל קומראנט – שאף היא נרכשה על ידי רד-האט – וכיום סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברה, הציג את הגרסה הרביעית של מערכת ההפעלה Red-Hat Enterprise Linux 5, שלדבריו, "מהווה יסוד לאסטרטגיית הווירטואליזציה שלנו". הוא ציין, כי הווירטואליזציה של קומראנט מבוססת על טכנולוגיית ה-KVM (ר"ת Kernel Based Virtual Machine), שפותחה במרכז הפיתוח הישראלי של רד-האט ברעננה. מרכז זה הוקם על בסיס קומראנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים