יורם חיות, נס טכנולוגיות: "65% מהארגונים בארץ לא רואים את הערך העסקי הטמון בענן"

"ארגונים רבים חוששים מתחום הענן או לא מבינים בו - ולכן לא נערכים למעבר אליו באופן אסטרטגי", אמר חיות, סמנכ"ל מכירות בקו עסקים מיקור-חוץ של החברה ● הוא ציטט שורה של נתונים מעניינים על התחום ההולך וגדל

יורם חיות, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי, קו מיקור-החוץ בנס. צילום: קובי קנטור

"מחצית מהארגונים בישראל לא נערכים באופן אסטרטגי למחשוב ענן, כי הם חוששים מהתחום או אינם מבינים בו. 65% מהארגונים בארץ לא מבינים את הפוטנציאל של הערך העסקי הגלום בענן", כך אמר יורם חיות, סמנכ"ל מכירות בקו עסקים מיקור-חוץ של נס טכנולוגיות.

חיות דיבר בכנס United Cloud Summit שנערך היום (ד'), בהפקת אנשים ומחשבים, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. השתתפו בו מאות מקצוענים מהתחום והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

נתונים אלה ואחרים עלו ממחקר אותו ערכה נס, ציין חיות. לדבריו, "מסקנה נוספת מהמחקר היא שה-IT המסורתי נמצא עדיין במקום הראשון מבחינת סדרי העדיפויות של ארגונים בארץ. עוד עלה שארגוני אנטרפרייז עורכים יותר פרויקטים של מחשוב ענן מאשר ארגונים קטנים ובינוניים". הוא ציין כי "המצב בארץ שונה מאשר בעולם, בו יש גידול ניכר בהוצאות של ארגונים למחשוב הענן".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"עננים זה לא בשמיים", אמר חיות. "יש מגוון סיבות מדוע ארגונים נדרשים לערוך פרויקטי מחשוב ענן. הוא מספק להם כמה יתרונות: קיצור זמן הגעה לשוק; שקיפות; טכנולוגיות מתקדמות המניבות חדשנות; יכולת קלה יותר ליצור שירותים חדשים; צמצום של צוות התחזוקה; אבטחת מידע; נגישות טכנולוגית לפתרונות עסקיים; וחסכון בעלות התפעול של הדטה סנטר".

"אצלנו זה לא יקרה"

הוא ציין כי כחלק מהמחקר, "אנשי המקצוע הטכנולוגיים  בנס פנו לספקיות ענן רבות ובחנו את ההיצע של כל אחת מהן. אלא שבארגונים רבים עולה המחשבה: 'אצלנו זה עובד אחרת, יש לנו יישום ארכאי שאנחנו לא מתכננים להעבירו לענן או לשנות'".

לכן, אמר חיות, נס מציעה לארגונים לעבור למחשוב ענן ופיתחה מתודולוגיה בת ארבעה שלבים עבור ארגונים שבוחנים זאת: "תחילה, יש לבחון מה ניתן להעביר לענן ומה לא, ואם כן – לאיזה ענן. לאחר מכן יש לתכנן עם מנהלי פרויקטים את פרויקט המעבר ולוחות הזמנים. בשלב השלישי צריך לעשות את ההגירה, ולדאוג שהמעבר לא יהיה כרוך בסיכונים מיותרים. בסופו של דבר, נמצא אתכם שותפים שיושבים בענן וממשיכים הלאה, לשלב התחזוקה או לקבלת חבילה של שירותים".

חיות סיכם במספר המלצות לארגונים: "הענן כבר כאן ואל תחששו מהמעבר אליו. תתחילו בהעברת סביבות שאינן בליבה העסקית, כגון סביבת פיתוח או סביבת בדיקות. לאחר מכן בנו את המהלך המקדים, תוך התאמת הצרכים מול הספקים. אז בנו אסטרטגיית מעבר שהולמת את האסטרטגיה הארגונית ותומכת בה. לבסוף, היו אמיצים וקבלו שירות מנוהל – שגם הוא סוג של ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים