איך מציגים פיתוח טכנולוגי בארבע דקות בלבד?

אירוע Axis Tel Aviv: Corporate Edition הפגיש מעל 25 משקיעים מתאגידי ענק גלובליים ליזמי סטארט-אפ ישראליים במטרה ליצור הזדמנויות השקעה ושיתופי פעולה עסקיים

17/12/2014 12:58
מימין: יאיר שוהם, דירקטור השקעות, אינטל קפיטל; אנדריאס המברגר, מנכ״ל מאסטרקארד אירופה; חנן לביא, מנהל מיקרוסופט ונצ׳רס אקסלרטור; אבי שפירא, דירקטור AMD דורון שפסטר, מנהל השקעות ושותפויות בטלפוניקה; אליוט גוטקין, בלומברג; ערן עובדיה, מייסד ומנכ״ל 2 mandarins

זה היה מפגש ענקים. מעל 25 משקיעים מטעם תאגידי ענק גלובליים – ביניהם פורד מוטורס (Ford Motors), קימברלי-קלארק (Kimberly Clark), מסטרקארד (MastrerCard), אינטל (Intel), סיטי (Citi), סמסונג (Samsung) ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom) – הגיעו לפגוש 15 חברות סטארט-אפ שנבחרו בקפידה ועמדו במשימה כמעט בלתי אפשרית: הם הציגו במשך ארבע דקות את הפיתוחים הטכנולוגיים שלהם.

האירוע המיוחד, העונה לשם Axis Tel Aviv: Corporate Edition, נערך במשכן הבורסה בתל אביב על ידי Axis Innovation.

הקונספט המיוחד של המפגש היה: מצגות קצרות, כאמור – בנות ארבע דקות בלבד – במהלכן היזמים הציגו בפני המשקיעים את הפיתוחים המלהיבים שלהם בתחומי סייבר, מסחר אלקטרוני, מובייל, מדיה דיגיטלית, האינטרנט של הדברים, Healthcare ועוד. לשם כך נבחרו 15 חברות, לאחר תהליך מיון שנערך על ידי צוות Axis Innovation מתוך מעל 200 סטארט-אפים שהגישו מועמדות.

בישראל פועלות כיום עשרות נציגויות של תאגידים גלובליים, אולם חברות סטארט-אפ רבות אינן יודעות מה אותם תאגידים מחפשים וכיצד להגיע אליהם, ולשם כך נועד ה-Axis Corporate Edition.

"מי שהובילו את ההשקעות הגדולות שנעשו השנה בחברות סטארט-אפ ישראליות היו דווקא תאגידי ענק בינלאומיים שהופכים בהדרגה לשחקן המרכזי בתעשייה", אמר אד פרנק, מייסד ומנכ"ל Axis Innovation. "יזמים המעוניינים שתאגיד ישקיע בהן חייבים לשנות את התפיסה של 'אנחנו נשנה את העולם' – שאינה עושה רושם על התאגידים – לראייה יותר ריאלית, כזו שרואה את המנגנון המורכב של התאגיד והצרכים שלו".

השינוי בא לידי ביטוי גם באופן בו תאגידים בוחנים את ההשקעה שלהם. "אם בעבר תאגידים לא השקיעו בחברות שעבדו יחד עם המתחרים שלהם או מפתחות טכנולוגיה בתחומים אחרים, הרי שכיום השאלה שהם שואלים היא האם ההשקעה כדאית מבחינה כלכלית או האם החברה מספקת ערך חדשני לפעילות שלהם", ציין פרנק.

סקוט ליונס, מנהל פיתוח עסקי ושותפים, שירותים משולבים בפורד מוטורס, אמר כי "הסיבה שאנחנו משתתפים באירוע היא כדי לאתר חברות סטארט-אפ ישראליות המעוניינות להרחיב את היישומים גם אל תעשיית הרכב ליצירת רכב בטוח וידידותי יותר. אנחנו מחפשים דרכים להגיע לטכנולוגיות שמעניינות אותנו בפורד. תחום ה-Connected Car הוא הנושא החם כיום ולכן אנחנו, כמו חברות אחרות, שואפים לתפוס עמדת יתרון".

דב ירקוני, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-Nielsen Innovate, אמר כי "האירוע איפשר לנו להגיע לחברות סטארט-אפ איכותיות בזמן קצר ולבדוק אפשרויות חדשות לעבודה משותפת. בהחלט התרשמנו מהרמה של החברות שהשתתפו, מהדינמיקה של האירוע והיכולת ליצור מפגשי עבודה לעתיד בפריסה רחבה של תחומים טכנולוגיים".

יצוין כי Nielsen Innovate זכתה בפרס "המשקיע הטוב ביותר" במסגרת משאל שנערך בין היזמים שהשתתפו באירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים