ה-FBI מתריע: האקרים אירנים יפגעו בעסקים וארגונים בארצות הברית

יעדי מתקפות הסייבר הם, על פי הבולשת הפדרלית, מוסדות חינוך, חברות אנרגיה, חברות תעופה וחברות קבלן הפועלות במגזר הביטחון

ה-FBI מתריע: זהירות, מתקפות קיברנטיות אירניות

דו"ח סודי של ה-FBI חושף פרטים טכניים על האקרים אירניים המתכננים לבצע מתקפות סייבר על ארגונים ממגזרי תעשייה שונים בארצות הברית. הדו"ח כולל עצות איך להיערך על מנת לסכל את המתקפות.

על פי הבולשת הפדרלית, העסקים שיותקפו על ידי ההאקרים האירנים כוללים מוסדות חינוך, חברות אנרגיה, חברות תעופה וחברות קבלן הפועלות במגזר הביטחון. ה- FBI מבקש מארגונים שחושבים שהם נפגעו ממתקפת סייבר לפנות אליו.

החוקרים סבורים כי ההאקרים יבצעו את מתקפות הסייבר באמצעות שתי כתובות IP באירן. עם זאת, הם לא מייחסים את המתקפות הצפויות לממשלה בטהרן.

פקיד בכיר ב-FBI סירב למסור פרטים נוספים על המתקפות הצפויות. הפנטגון והסוכנות לביטחון לאומי (ה-NSA) לא הגיבו.

בשבוע שעבר פרסמה חברת האבטחה Cylance דו"ח הקובע כי האקרים אירניים חדרו לרשתות תקשורת מחשבים של ארגוני תשתיות קריטיות בעולם.

מנכ"ל החברה, סטיוארט מק'לור, אמר בהתייחס לפרסום על אזהרת ה-FBI כי "הדו"ח דומה לזה שלנו, אך מצביע על יכולות גדולות יותר של ההאקרים האירנים. הוא מעיד על הנחישות של האירנים לביצוע מתקפות סייבר רחבות היקף על תשתיות קריטיות".

על פי הדו"ח של Cylance, במבצע אותו ערכו האירנים, שכינויו היה Cleaver, הם פגעו בצורה נרחבת במוסדות חינוך, שדות תעופה וחברות תעופה, סוכנויות ממשלתיות, ענפי תעשייה רגישים נוספים, כגון חלל, וכן בחברות טלקום ומחשבים. Cylance מסרה כי "הראיות מצביעות על כך שאירן היא בעלת יכולת תקיפת סייבר משמעותית, והיא מוכנה להשתמש ביכולת שלה להשיג גישה לרשתות ולמערכות IT במטרה לגרום נזק משמעותי". עוד ציינה החברה כי "האירנים מתכוננים למתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) גדולה".

הדו"ח מסתיים בהערכה לפיה "היכולת המתפתחת של אירן היא תגובה ישירה להתקפות של מדינות אחרות עליה, לרבות אלה שנעשו על תשתית ייצור הגרעין שלה". עולה ממנו כי התוקפים פגעו במגוון רחב של מערכות IT וכי סך הארגונים שנפגע עומד על 50 חברות, מתוכן 13 שדות תעופה וחברות תעופה, תשע חברות נפט וגז ושבעה משרדי ממשלה.

בסוף השבוע פרסמה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) יעד נוסף של האירנים: חברת בתי הקזינו לאס וגאס סנדס (Las Vegas Sands), שבעליה הוא איש העסקים היהודי-אמריקני שלדון אדלסון. על פי הדיווח, ההאקרים האירנים הענישו בכך את אדלסון על אמירתו כי יש להפציץ את "לב המדבר" באירן בנשק גרעיני, כדי למנוע ממנה את המשך ההתפתחות הגרעינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים