האקרים פרו פלסטינים הדליפו לרשת מידע אישי על 270 אלף תלמידים ישראליים

חברי AnonGhost פרסמו שמות, מספרי תעודת זהות ופרטים רגישים נוספים על התלמידים, במסגרת מתקפת סייבר שמנוהלת על ישראל מאז פרוץ המהומות בהר הבית

הקורבן הפעם: האתר החינוכי סנונית. אילוסטרציה: אימג'בנק

קבוצת ההאקרים AnonGhost תוקפת שוב: חבריה פרצו לאתר החינוכי סנונית וגנבו פרטים של 270 אלף תלמידים – כך גילתה חברת אבטחת המידע MadSec. הפריצה אירעה במסגרת מתקפת סייבר גדולה על מדינת ישראל, שמתחוללת מאז פרוץ המהומות בהר הבית בסוף אוקטובר.

חברי הקבוצה הפרו פלסטינית פרסמו ברשת שמות, כתובות מגורים, אי-מיילים, מספרי טלפונים נייחים וניידים, מספרי תעודת זהות, תאריכי לידה, כיתות, בתי ספר וגילאים של התלמידים.

אתר סנונית מחזיק בידו מאגר גדול, שמכיל מידע אישי ורגיש אודות תלמידים מכל הארץ שהשתמשו בשירותי האתר ובתי ספר שעבדו איתו.

נתונים שנגנבו במסגרת המתקפה

נתונים שנגנבו במסגרת המתקפה

מחדר הסייבר של MadSec נמסר כי המבצע של ההאקרים שבמסגרתו בוצעה המתקפה הגדולה נקרא OpSaveAlAqsa, וקבוצות האקרים שונות בעולם תוקפות במסגרתו אתרים ישראליים.

דורון סיון, מנכ"ל MadSec

דורון סיון, מנכ"ל MadSec

דורון סיון, מנכ"ל MadSec, אמר כי "עם פרסום מאגר מידע שכזה חשופים מאות אלפי תושבים במדינה למספר רב של סכנות. הסכנה הגדולה ביותר היא שפדופילים ישתמשו במידע. כל מי שנחשף למאגר זה רשאי לקבל מידע אודות תלמידים בבתי ספר שונים ואף להזדהות לחשבונם האישי באתר באמצעות שם המשתמש והסיסמה. או אז הוא יכול לקבל מידע מפורט יותר אודות הילד. הדבר עלול להביא להטרדה וליצירת שיח עם גורמים שמטרתם זדונית".

"סכנה נוספת שנשקפת לתושבים היא שימוש במאגר הסיסמאות", הוסיף סיון. "סביר כי סיסמת ההזדהות לכניסה לאתר תהיה תואמת גם לחשבונות המייל, הפייסבוק (Facebook) והטוויטר (Twitter) של הקורבן ולצערנו, במקרים רבים גם למשאבים קריטיים יותר של המשפחה, כמו חשבונות בנק".

"סכנה משמעותית היא ביצוע פעולות זדוניות תוך כדי התחזות לאדם אחר וגרימת נזק רב לאדם שהתחזו אליו. כל זאת ניתן לעשות בקלות רבה במידה שההאקר מחזיק ברוב הפרטים. לא חסרים גופים בעולם הפשע שיכולים לזייף תעודות זהות ומסמכים – כל שנדרש להם הוא המידע המדויק – בדיוק כמו שפורסם בהדלפה הגדולה הזו", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים