עתידות: בקרוב תמותו

האפליקציה Deadline מנסה לחזות מתי ניפרד מהעולם, ואף סופרת את הדקות ● שלא נדע מצרות

זאת רק דוגמה. Deadline

אנחנו די ספקנים לגבי ההצלחה של האפליקציה הבאה, אבל מי יודע… אולי בכל זאת היא תאיץ בנו לנהל חיים בריאים יותר, אף על פי שהיא עושה זאת בדרך מפחידה ולא חייכנית: אפליקציית Deadline מנבאת מתי ניפרד מהעולם.

"אתם עומדים למות", נכתב בתיאור האפליקציה. "מצטערים, כולנו נמות בסופו של דבר. גם אני לא ממש רוצה, אבל מה יקרה אם תדעו את תאריך מותכם?" וזה בדיוק מה שעושה האפליקציה: מנבאת את תאריך המוות שלכם, על הדקה.

מדובר באפליקציה מושכת שמשתלבת עם ה-HealthKit של אפל (Apple) ושואבת ממנה נתונים. בנוסף, היא שואלת סדרה של שאלות כדי לחשב את שעון המוות שלכם.

"Deadline משתמשת במידע סטטיסטי כדי לנסות לקבוע מה עשוי להיות יום פקיעת התפוגה שלכם, אבל כמובן ששום אפליקציה לא יכולה באמת לקבוע מתי תמותו. לכן, תתייחסו לזה כאל דרך להניע את עצמכם להיות בריאים יותר (ותתייעצו ברופא בהתאם לצורך)", כך מסבירים כותבי האפליקציה בדברי ההסבר שלהם.

יש כאלה שאפשר לשכנע אותם בדרך החיובית ויש כאלה שרק "בומבה" בראש תנער אותם להתנהלות בריאה יותר. ייתכן ש-Deadline היא הדרך לעשות זאת עבור הסוג השני. כמו שכתב אחד המגיבים: "האפליקציה הזאת נותנת מוטיבציה רצינית לשנות את סגנון החיים. אני אוהב את האפליקציה הזאת – כולנו מדברים על להיות בריאים יותר, אבל לראות את השעון מתקתק ומתקתק לקראת הסוף, על השניות – זה באמת גורם לך לעשות משהו בעניין!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים