טים קוק יצא מהארון: "אני גאה להיות הומו"

מנכ"ל אפל כתב במאמר שפרסם ב-BusinessWeek: "אני מחשיב את ההומוסקסואליות שלי כאחת המתנות הנהדרות ביותר שאלוהים נתן לי"

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

העובדה שטים קוק, מנכ"ל אפל (Apple), הומו היא דבר ידוע בתעשייה ומחוצה לה. הוא לא טרח להכחיש שמועות ודיבורים בנושא, אולם עכשיו החליט, סוף סוף, לצאת רשמית מהארון.

במאמר שפרסם קוק ב-BusinessWeek הוא ציין כי "אף פעם לא הכחשתי את המיניות שלי, אבל גם לא הודיתי בה, עד עכשיו. אז תנו לי להבהיר: אני גאה להיות הומו ומחשיב את ההומוסקסואליות שלי כאחת המתנות הנהדרות ביותר שאלוהים נתן לי".

"העובדה שאני הומו אפשרה לי להבין טוב יותר מה זה להיות מיעוט ופתחה לי חלון על מנת לראות מהם האתגרים עימם מתמודדים בני קבוצות מיעוט מדי יום", כתב מנכ"ל אפל. "זה עשה אותי אמפטי יותר והעניק לי חיים עשירים יותר".

הוא הודה כי הגילוי שהוא הומו "היה קשה עבורי בזמנים מסוימים, אבל נתן לי את הביטחון להיות מי שאני ולהתגבר על מצוקות ועל צרות אופקים". לדבריו, הנטייה המינית שלו וגילויה סייעו לו לפתח "עור עבה", שעוזר לו כמנכ"ל אפל.

קוק ציין כי תמיכה בזכויות להט"ב היא חלק מהמדיניות של אפל והוסיף: "נמשיך להילחם על הערכים שלנו ואני מאמין שכל מנכ"ל של החברה המופלאה הזאת, בלי קשר לגזע, מגדר או נטייה מינית, יעשה את אותו הדבר".

טים קוק התבטא בעבר בעד זכויות להט"ב ובנאום שנשא ביום שני האחרון באלבמה, המדינה בה נולד, הוא יצא נגד העובדה שהיא לא מקדמת זכויות גייז. הוא אף קרא לממשלת ארצות הברית, במאמר שפרסם בוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) בשנה שעברה, להגן על זכויותיהם של עובדים להט"בים, והשנה השתתף במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו. קוק נבחר אשתקד ל-"הומו החזק בעולם" של מגזין הגייז האמריקני Out.

יציאתו מהארון זכתה לתשבחות בעיתונות הגאה בעולם. באתר Queerty נכתב כי "בהיותו בתפקידו מחוץ לארון – וללא ספק המנכ"ל המצליח בעולם – הוא יכול להראות לקולגות שלו שיציאה מהארון היא דבר בטוח ושאם הם יבחרו לעשות זאת, יהיה להם בן ברית קרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים