ענן, מוביליטי ודטה סנטר מונחה תוכנה – במוקד הכנס השנתי של VMware

הנושאים האלה וסוגיות בוערות אחרות שמעסיקות את עולם ה-IT יעמדו במרכז כנס VMworld 2014 שתערוך החברה בשבוע הבא בברצלונה

אופיר זמיר, מהנדס מכירות אזורי בכיר ב-VMware. צילום: ניב קנטור

משתמש הקצה, מוביליטי, מחשוב ענן, דטה סנטר מונחה תוכנה (SDDCׂׂ) ו-SDN – אלה בין הנושאים שיעמדו במוקד VMworld 2014, הכנס השנתי של VMware, שיתקיים בשבוע הבא (בין 14 ל-16 בחודש) בברצלונה.

מדובר בהמשך של הכנס אותו ערכה החברה באחרונה בארצות הברית ובאירוע ענק בפני עצמו, שייטלו בו חלק אלפי שותפים, מומחים וכמובן, בכירי VMware, בראשות המנכ"ל, פט גלסינגר, והנשיא, קארל אשנבך. מישראל תצא משלחת של כ-70 איש, בראשותם של רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל, שמוליק ענתבי, מנהל אזורי בחברה ליוון, ישראל, קפריסין וטורקיה, ואופיר זמיר, מהנדס מכירות אזורי בכיר בחברה. במהלך האירוע יכריזו VMware וחברות נוספות על מוצרים שונים, ויידונו התחומים המרכזיים בעולמות ה-IT.

זמיר אמר כי "הדגש שלנו הוא על חוויית המשתמש, בפוקוס על מובייל. הלקוחות יכולים לצרוך את המידע והאפליקציות בענן דרך כל רכיב קצה, בצורה פשוטה וקונסיסטנטית. זה מעורר שאלות בולטות בנושא האבטחה, למשל היכולת לשייך אפליקציות ולוודא שאותו משתמש קצה מורשה לצרוך את המידע. הרבה מאוד נשען על AirWatch, אותה רכשנו".

הוא ציין כי נושא נוסף שיעלה בכנס הוא "האבולוציה של הווירטואליזציה. הרבה מאוד שנים VMware עשתה וירטואליזציה רק של שרתים, ובשנתיים-שלוש האחרונות היא התרחבה לווירטואליזציה של דטה סנטר שלם ושל אחסון. הפתרון שלנו מספק יכולת לעבוד עם מספר יצרני אחסון, כולל VMware, אבל גם EMC, נט-אפ (NetApp), היטאצ'י (Hitachi) וכדומה. נציג שכבה שמאפשרת לנהל ולשייך אחסון למשתמשים בצורה הרבה יותר פשוטה ממה שהיה אפשר בעבר".

בדבריו ציין זמיר את המהלך שביצעה VMware לפני שנתיים, במסגרתו היא רכשה את Nicira. "היא הייתה חלוצה בעולם ה-SDN", אמר. זמיר דיבר על המוצר של החברה, NSX – "מוצר תוכנה ששמים אותו על הדטה סנטר והתוכנה מספקת Decoupling בין החומרה הפיזית לשירותי הרשת שאפשר לספק בדטה סנטר. יש יתרון משמעותי לעשות את זה בשכבת הווירטואליזציה, זה מספק ביצועים מאוד גבוהים. ניתן ליצור שרת חדש בזמן קצר, קובץ בתוך דקה במקום שבוע שלם בעולם הפיזי. ה-SDDC מביא את זה לדטה סנטרים בארגונים בארץ ובעולם".

הוא הבהיר כי "VMware לא הופכת להיות יצרן חומרה אלא משתפת פעולה עם יצרני חומרה דוגמת דל (Dell) ופוג'יטסו (Fujitsu)".

תחומים נוספים שיידונו בכנס הם ה-Hibridity – לקוחות גדולים ובינוניים שרוצים לצרוך ענן ציבורי, ו-vCloud Air – הענן הציבורי של VMware. "השקנו אותו לפני שנה וחצי וכמות הלקוחות שמצטרפים אליו מדהימה", אמר זמיר. "אנחנו מציעים ללקוחות ענן שמתאים לגמרי לענן הפרטי שלהם, עם אפשרות לנייד אפליקציות לענן הציבורי ולנהל אותו מהיכן שמנהלים את הפרטי".

טרנד שקיים כיום בעולם המחשוב הוא שרתים ואחסון שמגיעים ביחד, בקופסה, מה שמאפשר קיבולת רבה יותר. "התחום הזה מתפתח מאוד מהר ונמשיך לדבר עליו גם הפעם", אמר זמיר.

כתב אנשים ומחשבים ידווח מהכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים