דורון קמפל, SimpliVity: "המנמ"ר טובע בים רכישות ושילובים של מוצרים – זה מצב בלתי נסבל"

"בתוך ארבע שנים נגיע למחזור מכירות של מיליארד דולרים" ● ראיון עם יזם סדרתי

דורון קמפל, מנכ"ל סימפליויטי. צילום: פלי הנמר

ה-IT כיום הפך למשימה מורכבת ומסובכת. ארגונים רוכשים ומטמיעים מוצרי IT מיצרנים שונים ולאחר ההטמעה נדרש לבצע אינטגרציות מורכבות בין כתריסר המוצרים הללו. עבור כל אחד מהמוצרים נדרשת הכשרה מיוחדת של איש IT, וכל אחד מהם מנוהל ממסך אחר. דרושה גישה חדשה, הדוגלת באיחוד המוצרים הללו לכלל יחידת IT אחת, המאפשרת פתרון פשוט יותר", כך אמר בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים דורון קמפל, מנכ"ל SimpliVity.

קמפל, יזם סדרתי, בעל תואר במשפטים ופילוסופיה ותואר שני במנהל עסקים  מאוניברסיטת הרוורד (Harvard) – ייסד יחד עם משה ינאי את דיליג'נט שנמכרה ליבמ (IBM) ב-2008 תמורת 200 מיליון דולר. ב-2009 הקים קמפל את SimpliVity. קמפל מילא כמה תפקידי ניהול בכירים בעברו, בהם סמנכ"ל שיווק באימידיה וסגן נשיא ב־EMC. לפני חודשיים נמנה קמפל על רשימת מאה המנכ"לים המובילים בתעשייה, של המגזין המקוון CRN.

לדבריו, "המורכבות נובעת מריבוי שכבות ה-IT: שרת פיסי, שכבת וירטואליזציה, מתגי תקשורת, מערך אחסון עיקרי, אחסון מבוסס/משולב פלאש, גיבוי מבוסס מניעת שכפול (דה-דופליקציה), שער לענן, Cloud gateway – רכיב המבצע דחיסה, דה-דופ ומיטוב באינטגרציה עם מחשוב ענן ציבורי, האצת רשתות WAN, רכיבים ליתירות ולשרידות, יישומי גיבוי ושחזור לאתרים מרוחקים ולמכונות וירטואליות ורכיבי storage caching. כלל הרכיבים הללו הם הטובים בתחומם, אלא שנדרש לרכוש אותם מיצרנים שונים, ולאחר מכן לערוך אינטגרציה ביניהם". בסופו של יום, אמר קמפל, "המנמ"ר נדרש לספק לארגון יכולות בסטנדרטים גבוהים: הגנה על המידע, ביצועים, יעילות וניהול אחוד".

יחידת IT אחודה – אחת
SimpliVity, אמר קמפל, "פיתחה טכנולוגיה חדשה, בעלת יותר מעשרה פטנטים רשומים, המאפשרים איחוד של רכיבי ה-IT המרכזיים לכדי יחידת IT אחודה אחת". מוצר הדגל של החברה הוא OmniCube, אבן בניין המאפשרת התרחבות אופקית (scale out) ומתבססת על רכיבי תוכנה וחומרה ונותנת מענה מלא לצרכי הדטה סנטר. ה-OmniCube משלב את היכולות: מחשוב (שרת), וירטואליזציה, אחסון, תקשורת, גיבוים מקומיים, מרוחקים ובענן, ניוד נתונים חכם בין אתרים על גבי רשתות רזות, שכפולים רזים ועוד – כל זאת מתוך ממשק ניהול אחד המנהל את כלל האתרים, Federation. "המוצר שלנו משלב את היכולות הדרושות מעולם האנטרפרייז: הגנה על המידע, יעילות, ביצועים וניהול אחוד עם יכולות ה-Web Scale", אמר קמפל, "הוא משלב את הטוב משני העולמות. מצד אחד הוא עובד על שרתי x86 ומאפשר את ה- Cloud economics, ומצד שני הוא עונה על כל יכולות האנטרפרייז שהארגון נדרש להן".

"מטרת החברה", אמר קמפל, "היא לפשט את ה-IT. אם בדיליג'נט התמקדנו ביעילות של ה-IT בהיבטי גיבוי ומניעת שכפול לנתונים בנפח רחב היקף, הרי פה אנו ממשיכים את התפיסה לכלל צרכי ה- Data Center: איחדנו תריסר מוצרים לכדי מוצר אחד, שהוא בעל יכולת גידול והתרחבות (Scale Out). בנוסף, המוצר מאפשר ניהול גלובלי, תוך חיסכון משמעותי בכוח האדם הנדרש לביצוע המשימה.

דורון קמפל, מנכ"ל SimpliVity. צילום: פלי הנמר

דורון קמפל, מנכ"ל SimpliVity. צילום: פלי הנמר

"המפתח לפריצת הדרך המאפשרת לראשונה את איחודן של 12 הטכנולוגיות השונות לכדי אבן בניין אחת", הסביר קמפל, "היא בשל פיתוח ייחודי של ארכיטקטורת נתונים חדשה. מה שמייחד אותה הוא שכל יחידת נתונים אשר נכתבת על ידי האפליקציה, עוברת בזמן אמת שלושה תהליכים: מניעת שכפול נתונים, דחיסה ומיטוב. התהליך הזה תקף לכל משך חיי הנתונים ונעשה באופן גלובלי ובכל השכבות. כל המידע במערך ה-IT עובר את שלושת התהליכים האלה". בנוסף, ציין קמפל, "פיתחנו יכולות גיבוי ושחזור עבור המכונות הווירטואליות והיישומים. הפתרון שלנו מצמצם באופן משמעותי, לכדי שליש, את העלות בעלות הכוללת, TCO, בין היתר על ידי חסכון ניכר בכוח האדם הנדרש לתפעול סביבת ה-IT".

השקעה כפולה מהממוצע במו"פ
החברה מונה כיום 360 עובדים ולדברי קמפל, "השקענו בפיתוח המוצר 43 חודשים, עד שהוא הושק באפריל 2013. המדובר בזמן פיתוח כפול מזה של חברת הזנק ממוצעת, המטפלת בעולם תשתיות ה-IT". עד כה גייסה החברה 101 מיליון דולרים, בשלושה סבבי גיוס. המשקיעות העיקריות בחברה הן קליינר-פרקינס ו-אקסל, מקרנות ההשקעה המובילות בעולם. "לתפיסת החברה ומשקיעיה, בנינו יסוד טכנולוגי שמאד קשה להעתיק אותו", ציין קמפל, "ובנוסף, על פי דעת מומחים טכנולוגיים, לא מדובר בטכנולוגיה שניתן להוסיף אותה לרכיבים קיימים. הדבר משול להוספת ביצה לעוגה לאחר שכבר נאפתה".

מה מפת הדרכים העסקית של החברה?
"החברה אינה למכירה. מדובר בהזדמנות יוצאת מן הכלל, עסקית וטכנולוגית, עבור שוק ה-IT. שוק תשתיות ה-IT 'מגלגל' יותר ממאה מיליארד דולרים מדי שנה. אנחנו רוצים להיות שחקן משמעותי בו. יש לנו הזדמנות פז לבנות עצמנו כשחקן עצמאי בתחום. יש לכך כמה סיבות: גודל השוק; האימוץ המהיר של הטכנולוגיה שלנו על ידי הלקוחות; היות הטכנולוגיה בת-הגנה; לחברה יש משאבים פיננסיים מרובים. אני בפירוש מזהה פה הזדמנות לצמיחה עצמאית".

קמפל מדגיש כי השמועה שדווחה בעבר, לפיה HP ניהלה מגעים לרכישת החברה בעבור 2 מיליארד דולר אינה נכונה. "איננו מנהלים משא ומתן לרכישתה".

צמיחה מהירה יותר מכל חברת תשתיות IT
לדבריו, " SimpliVity התחילה למכור את המוצר באפריל 2013 ומאז חווה מומנטום יוצא דופן. יותר מאלף מערכות הותקנו אצל לקוחות, ביניהם הארגונים הגדולים בעולם, כגון T-Mobile ו – Petrobrass. לחברה לקוחות ממגזרים מגוונים כמו פיננסים, תקשורת, ייצור, אקדמיה ושירותים – לצד לקוחות ממשל ומוניציפאליים. 65% מלקוחות החברה מריצים את כלל ה-IT שלהם באמצעות המערכות של SimpliVity על פני שני אתרים או יותר".

"בין הלקוחות שלנו", אמר, "מערכי מחשוב של 15 ערים בארה"ב אשר מריצים את כל סביבת ה-IT שלהם אך ורק על גבי המערכת שלנו, לרבות אפליקציית החירום ("911") שלהם". הוא מסביר כי "מדובר לא רק בקצב אימוץ מהיר, אלא גם בהיקף הלקוחות שמבססים את כלל מערכות ה-IT הקריטיות שלהם על גבי המערכת שלנו. זהו נתון יוצא דופן, המעיד על האמון של הלקוחות בטכנולוגיה שלנו, לאור יישום מערכות Tier 1. כל מי שבא מעולם הסטארט-אפ, יודע כמה קשה להחדיר את המוצרים שלו למערכות ליבה ארגוניות, ועל אחת כמה וכמה – למערכות IT קריטיות".

מערכת המדברת עם כולם
בהיבט הטכנולוגי, מסביר קמפל כי "כיום הטכנולוגיה של SimpliVity מותאמת לסביבת VMware ובעתיד תהיה פתוחה לכל HyperVisor. אנו מאפשרים ללקוחות שלנו להריץ את כל סביבת ה-IT שלהם על פני כמה אתרים ובמקביל לבצע את פעולות הגיבוי והשחזור לענן של אמזון (Amazon), וזאת על ידי שימוש ברכיב תוכנה בלבד באמזון".

מה לגבי המתחרים?
"כאשר אומרים מתחרים, יש כמה רמות התבוננות. ברמה האחת, קיימת חפיפה מול EMC ו-נט-אפ (NetApp), עם המערכות המשולבות שלהן לתחום הדטה סנטר, הן בהיבט התפעול, והן בהיבט הניהול. מתחרים מסוג אחר הן חברות דוגמת נוטניקס (Nutanix), שהמוצר שלה עושה עבודה טובה בחיבור השרת עם מערך האחסון, כמו גם בפישוט ה-IT – אולם הם לא מספקים פתרון כולל ברמת הדטה סנטר והטיפול במידע".

ישראל, אמר קמפל, "היא שוק מאד חשוב עבורנו. השקנו בה את הפעילות באפריל השנה, ובראשה עומדים דובי בליט וירון רפפורט. יש לנו מערך הפצה בראשות Arrow ECS ישראל, ומומחי אינטגרציה לעולם הדטה סנטר – אואזיס וטרה סקיי".

קמפל סיכם באומרו כי "בתוך ארבע שנים נגיע להכנסות של מיליארד דולרים. יש לנו את התשתיות הנדרשות לצמיחה: ארגונית, גיוס מזומנים מבחוץ וההנהלה. בתוך עשור מהיום – כל ארכיטקטורת ה-IT שאנו מכירים, ששלטה בדטה סנטר משך עשרים שנים – תיעלם. אנו מייצגים את הארכיטקטורה החדשה, הטכנולוגיה שלנו מאפשרת את השינוי המתבקש".

השתתף בהכנת הידיעה פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים