הממשלה אישרה: משקיעים בסטארט-אפים צעירים יקבלו הטבות מס

התיקון לחוק האנג'לים עבר בוועדת השרים לחקיקה ● משקיעים שישימו את כספם בחברות אלה יוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים שהשקיעו

שלב חשוב בדרך לאישור הצעת החוק. צילום: BigStock

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את התיקון לחוק האנג'לים, שיאפשר מעתה הטבות מס להשקעות בסטארט-אפים צעירים.

מדובר בהצעה משותפת של שר האוצר, יאיר לפיד, ושר הכלכלה, נפתלי בנט, שמטרתה להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בסטארט-אפים צעירים (בשלב ה-Seed). תיקון החוק אושר במסגרת התוכנית הכלכלית לשנת 2015.

מעתה יקבלו משקיעים שישקיעו בחברות חדשניות, שאושרו על ידי לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה כ-"חברות מטרה", הטבת מס: הם יוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים שהשקיעו בסטארט-אפים צעירים.

כמו כן, יתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות ותוקפו של המסלול הקיים בחוק יוארך. על פי ההחלטה, "המסלול החדש יגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בסטארט-אפים צעירים בקרב משקיעים, על ידי יצירת ודאות למשקיע, כך שיידע על זכאותו להטבות בעת ביצוע ההשקעה. התיקון צפוי גם להפחית בצורה ניכרת את הסרבול הביורוקרטי שחל על חברה המבקשת כיום לקבל השקעות מוטבות".

מהממשלה נמסר כי היא קיבלה את ההחלטה "במטרה לשמר את היתרון היחסי של מדינת ישראל בתחום התעשיות עתירות הידע. חברות צעירות רבות, שמצויות בשלב הראשוני של מחקר ופיתוח, זקוקות למימון בכדי להתפתח. ממשלת ישראל מכירה בצורך לעודד השקעות בחברות אלה, על מנת שהמשק הישראלי יוכל להמשיך ולקיים פעילות יזמית וחדשנית".

השר בנט אמר כי "חוק האנג'לים יבטיח שהשנה החדשה תהיה שנת יזמות ועידוד השקעה בהיי-טק. כסף שיושקע בסטארט-אפים במקום בנדל"ן יזרים אנרגיה עצומה לשוק וייצור מנוע צמיחה עוצמתי למשק הישראלי. יחד עם הקמת הרשות לחדשנות ויזמות ימשיך המשק הישראלי לנוע קדימה".

לדברי השר לפיד, "תעשיית ההיי-טק מהווה מנוע צמיחה אסטרטגי למשק ולכלכלה הישראלית. באמצעות החוק נעודד משקיעים להשקיע בחברות הצעירות, שהן הגלגלים המניעים את עתיד תעשיית ההיי-טק הישראלית, וישראל תמשיך להיות מהמדינות המובילות בעולם בתחום החדשנות״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים