אל"מ (מיל.) ד"ר גבי סיבוני: "אין במדינה הכשרה אזרחית לסייבר – ויש להקים כזו"

הדברים נאמרו במסגרת רב שיח שנערך על ידי מערכת אנשים ומחשבים בשיתוף עם המכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS

ד"ר גבי סיבוני, ראש התוכנית הלאומית לסייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי. צילום: קובי קנטור

"אין במדינת ישראל מערכת אזרחית של הכשרות מקצועיות לתחום מקצועות הסייבר", כך אמר אל"מ (מיל.) ד"ר גבי סיבוני, ראש התכנית לביטחון הסייבר במכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS.

ד"ר סיבוני דיבר במסגרת רב שיח שנערך על ידי מערכת אנשים ומחשבים בשיתוף עם המכון למחקרי ביטחון לאומי, INSS. נושאו של רב השיח היה "היערכות לאומית לסייבר ולהכשרת כוח אדם וחינוך השוק". רב השיח נערך בבית המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב והנחו אותו אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי וסיבוני עצמו.

לדברי אל"מ (מיל.) סיבוני, "עיקר ההשכלה, עיקר ההכשרה שנעשות בתחום הסייבר, מגיע מכיוונה של מערכת הביטחון. זה הוא המצב: המגזר הביטחוני הוא אשר מזין את כוח האדם אשר פועל בתעשייה בתחום הסייבר, הן בתחום ההגנה והן בתחום ההתקפה".

הבעייה, ציין סיבוני, "שאין שום מערכת הכשרה מקצועית לתחום הסייבר, זולת זו המגיעה מהמרחב הביטחוני. אין בכל המערכת האזרחית שום מנגנון הכשרה רציני ומסודר, אשר מטפל באנשים שמגיעים או יגיעו לתחום, שלא מהמערכת הביטחונית".

הוא ציין כי "נדרש שיהיו אנשים שהוכשרו לתחום ההגנה והמתקפה בסייבר בצד הרגולציה, בצד הלקוחות הארגוניים, ה'צרכנים', וכן בצד של התעשייה – זו המספקת פתרונות אבטחה".

על פי סיבוני, "כל מה שראינו עד כה הן יוזמות מקומיות, ספורדיות, ובלא הכוונה לאומית לתחום חשוב זה".

מטרת העל, סיכם סיבוני, "היא להקים מערכת הכשרה מקצועית לתחום ההגנה והמתקפה בסייבר. עם כל הכבוד לצבא, ההכשרה בצבא נועדה לסייע לו למלא את השורות בתחום שחסרים לו אנשים. נדרש להרחיב את המינעד של אלה אשר הוכשרו ויוכשרו לתחום הסייבר – ולא להסתמך רק על הפעילות הנעשית בתחום בצבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים