רוני טברסקי, נס: "הענן הוא ה-iPhone של המחשוב הארגוני"

"מחשוב הענן מחולל שינוי משמעותי באופן בו ארגונים פועלים ובלוגיקה העסקית שלהם", אמר טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו מיקור-חוץ בחברה ● הוא השיא המלצות למנמ"רים כיצד לפעול בעידן הענן

רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו מיקור-חוץ בנס טכנולוגיות. צילום: יעל צור

"הענן לארגונים הוא ה-iPhone של מערכות המידע. מחשוב הענן מחולל שינוי משמעותי באופן בו ארגונים פועלים ובלוגיקה העסקית שלהם", כך אמר רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו מיקור-חוץ בנס טכנולוגיות.

טברסקי דיבר בפתחו של כנס בכירים שערכה נס טכנולוגיות בשיתוף מיקרוסופט (Microsoft) ישראל ובהפקת אנשים ומחשבים. בכנס הוצגו פתרון מחשוב הענן של מיקרוסופט וההטמעה שלו על ידי נס במערכי IT של לקוחות ארגוניים. הכנס נערך היום (ד') באולם האירועים סטוקו במגרשי הטניס בתל אביב והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

טברסקי הציג בפני המשתתפים תוצאות מחקר שערכה IDC ישראל בשיתוף נס, שבחן את מצב אימוץ הענן בקרב ארגונים מגודל בינוני (Mid Size) בישראל ואיך מקבלי ההחלטות בהם מעריכים אותו. לדבריו, "אחוז ניכר מאותם ארגונים שענו על הסקר תופסים את מחשוב הענן כבעל רמה נמוכה. למחצית מהארגונים בישראל אין אסטרטגיה לקראתו וחלק גדול מהם לא מבין את הערך שיש בו. הם רואים בחשיבות ובעדיפות ראשונה את ה-IT המסורתי". הוא הוסיף כי "אף על פי שארגונים קטנים הם הנהנים העיקריים מהענן, הרי שבפועל, אין בישראל הרבה ארגוני SMB שמטמיעים אותו. זה דיסוננס שצריך לצמצם אותו".

הוא ציין כי גם בעולם קיים פער בין הדיבורים על הענן להטמעה שלו, "אבל בישראל, הפער גדול בהרבה. בעולם, נושא מחשוב הענן נמצא בשיא ההתעניינות. ארגונים כבר לא מדברים על IT מסורתי אלא על IT כשירות. קצב הטמעת השימוש בענן, פרטי כציבורי, ברחבי העולם מוכפל מדי שנה".

טברסקי הציג בהקשר זה מחקר שנערך בארצות הברית בקרב מאות מנהלים, לרבות מנהלי IT, ממנו עולה כי הם "רואים בענן ערך לתחומים היותר אסטרטגיים, כגון זמן הגעה לשוק, שיתופיות וצמצום עלויות".

"הענן מחולל שינוי משמעותי בפעילות ובלוגיקה העסקית", הוסיף טברסקי. "על בסיס אימוץ טכנולוגיות מחשוב הענן ניתן לממש טכנולוגיות, ליצור נגישות אליהן ואל פתרונות עסקיים, לקצר את זמן ההגעה לשוק ולספק חיבוריות ושיתופיות".

טברסקי סיכם את דבריו בהמלצות למנמ"רים: "תתחילו להתנסות במחשוב ענן ביישומים היקפיים, שאינם בליבה העסקית, כגון דואר אלקטרוני. אם וכאשר יש לכם צורך באפליקציות במתכונת תוכנה כשירות (SaaS) – חפשו אותן בענן. אם עליכם להחליף שרתים, שיקלו מעבר לענן. עשו זאת גם אם אתם צריכים לספק תמיכה בשעות לא הגוניות. תתחילו לבחון את האופן בו אתם עובדים והאם כדאי לכם לעבור, ולו באופן חלקי למתכונת של שירותים מנוהלים – זה יאפשר להוציא אותם מאוחר יותר לענן. כך תוכלו לייצר אסטרטגיה למעבר לענן ולהיכנס אליו באופן המיטבי. המטרה היא לממש באמצעותו את האסטרטגיה הארגונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים