משה אטיאס, מטריקס: "צמחנו בהכנסות – אבל יש שחיקה במרווחים"

"בסך הכול זה היה רבעון יציב והירידה ברווחיות הייתה צפויה, מאחר שחג הפסח חל ברבעון השני", אמר אטיאס, סמנכ"ל הכספים של החברה, בראיון לאנשים ומחשבים עם פרסום הדו"חות

משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס. צילום: פלי הנמר

"צמחנו בהכנסות אבל חווינו שחיקה במרווחים", כך אמר משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס, בראיון לאנשים ומחשבים עם פרסום התוצאות הרבעוניות של החברה.

לדבריו, "עסקי הליבה שלנו הגיעו לקווים אדומים, אבל בסך הכול זה היה רבעון יציב, שהיו בו הכנסות, ואנחנו ממשיכים להרוויח – אם כי פחות. הרווח הנקי הרבעוני הסתכם בכ-17.3 מיליון שקלים לעומת כ-22 מיליון באותו הרבעון אשתקד, אלא שהירידה הזאת הייתה צפויה, כי היא נובעת מהעובדה שחג הפסח חל השנה ברבעון השני. לעומת זאת, אשתקד הוא חל ברבעון הראשון של השנה".

"הביזור של מטריקס על פני מגוון רחב של תחומי פעילות, מגזרים ולקוחות מאפשר לנו לשמור על יציבות", אמר אטיאס. "על אף העונתיות הצגנו ברבעון השני גידול קל בהכנסות עסקי הליבה שלנו – שירותי תוכנה, והצגנו במגזר זה צמיחה של כ-7.4% בחציון לכ-750 מיליון שקלים – לעומת כ-698 מיליון בחציון המקביל אשתקד".

"לא חווינו ירידה משמעותית בהכנסות באף מגזר פעילות ספציפית, למעט אולי בפעילות ההדרכות שלנו", הוסיף.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: פלי הנמר

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: פלי הנמר

בהתייחסו למצבע צוק איתן אמר אטיאס כי "מטריקס היא חברה גדולה שפרוסה על פני הרבה תחומים. תהיה פגיעה בגלל המבצע, אבל היא לא תהיה מהותית".
לגבי ההמשך הוא אמר כי "בסך הכול אנחנו עומדים בתוכניות העבודה שלנו. ציפיתי להתאוששות בענף ה-IT במחצית השנייה של השנה, אבל בגלל המבצע, קשה לי להתנבא". הוא סיים בציינו כי "לא צפויה כניסה של מטריקס לפעילויות חדשות ובשלב זה אין צפי לרכישה של חברות".

"מטריקס ממשיכה להוביל את שוק ה-IT בישראל"

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, מסר בהודעה לבורסה כי "אנחנו מסכמים רבעון עם יציבות בהכנסות, שהסתכמו בכ-486 מיליון שקלים. ההכנסות בחציון צמחו בכ-6% לכמיליארד שקלים. הרווח הנקי בחציון הסתכם בכ-40 מיליון שקלים לעומת כ-41 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל הגידול בשיעור מס החברות".

"שיפרנו את הרווחיות במגזר שיווק והטמעת מוצרי התוכנה, בו נרשם גידול של כ-30% ברווח התפעולי, כתוצאה ממיקוד בקווי פעילות המתאפיינים ברווחיות גבוהה", מסר גוטמן. "כן הצגנו שיפור במגזר אינטגרציה ותשתיות, בו נרשם גידול של כ-17% ברווח התפעולי. מטריקס ממשיכה לצמוח ולהוביל את שוק ה-IT בישראל, ונהנית מאמון של הלקוחות, המשקיעים וחברות הדירוג".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוטי

    למה אין התייחסות למחיקת רווח של כמעט 30 מליון שקל בפעילות ההדרכה בגלל מה שנראה כמו מעילה בג'ון ברייס - מכללת הייטק? זה אולי מגזר פעילות קטן יחסית לכל מטריקס אבל זה מהותי כשמתייחסים לפעילות החברה.

אירועים קרובים