פייסבוק תגדיל את מצבת כח האדם ב-50%

החברה מעסיקה כאלף עובדים, ומנצלת את המצב בשוק להעסקת 500 נוספים ● מארק זוקרברג, מנכ"ל הרשת החברתית, צופה להגיע לאיזון כספי בסוף 2010

פייסבוק שלום מדבר מארק

פייסבוק (Facebook) תגדיל את כמות עובדיה ב-50%, כך אמר מארק זוקרברג, מנכ"ל החברה. הרשת החברתית הגיעה השנה ל-250 מיליון משתמשים, והגדלת כוח האדם בה היא חלק מהיערכות החברה לקראת רווחיות, הצפויה להגיע בסוף 2010. פייסבוק מעסיקה כיום קצת  פחות מאלף עובדים ברחבי העולם. לא ברור האם הגדלת כוח האדם תהיה רק בצד ההנדסי-טכנולוגי של החברה, או שתשפיע גם על הצד המסחרי-תפעולי שלה.

בראיון לעיתונות הכלכלית בארה"ב אמר זוקרברג, כי בניית כוח האדם בחברה תיעשה בצעדים מדודים וקטנים, ולא במהירות כמו חברות הזנק הצומחות לפתע. הוא הוסיף, כי כמנכ"ל, הוא מנסה לשמור על צמצום ההוצאות בחברה, כחלק מההיערכות לקראת ההגעה הצפויה לרווחיות בסוף השנה הבאה. לשם השוואה, ענקית החיפוש גוגל (Google) הכפילה מדי שנה את מספר העובדים שלה בשלוש השנים האחרונות. כוח האדם ההנדסי שיצטרף לחברה, הסביר, יבוא מתוך ההיצע הרחב של מהנדסים שמצויים בשוק בשל המשבר הכלכלי העולמי.

במאי השנה עבר מטה החברה לבניין משרדים ישן בפאלו אלטו, קליפורניה – מבנה אותו מכנה זוקרברג "הבונקר", ואשר הקירות בו חשופים בחלקם וחסרי טיח. "אני רוצה להזכיר לאנשים שאנו יותר קרובים להתחלה מאשר לסוף", אמר זוקרברג, "לעיתים בניינים מסמלים את מעשיך ואת מצבך. אני מקווה שהתחושה במשרדים החדשים שלנו תהיה דומה לזו הקיימת בתוך מוסך ענק".

מנכ"ל אתר האינטרנט הרביעי בגודלו בעולם – לאחר גוגל, יאהו! (!Yahoo) ומיקרוסופט (Microsoft), סיים בציינו, כי המטרה שלו היא להגיע למיליארד משתמשים, אולם הוא לא מסר בתוך כמה זמן ימומש היעד השאפתני. לדבריו, הרשתות החברתיות תהפוכנה להיות כלי עבודה חיוני, ממש כמו דפדפני האינטרנט ומערכות ההפעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים