רבעון טוב לנובה: זינוק בהכנסות וברווח הנקי

החברה סיימה הן את הרבעון השני והן את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה דו ספרתית בהכנסות וזינוק תלת ספרתי ברווח הנקי

נובה פרסמה היום (ד') את התוצאות שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה, והציגה עלייה דו ספרתית בהכנסות וזינוק תלת ספרתי ברווחים בשתי התקופות.

החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם זינוק של 21.42% בהכנסות, ל-67.45 מיליון דולר לעומת 55.55 מיליון. ההוצאות גדלו בשיעור נמוך יותר – 12.98% – ל-55.47 מיליון דולר בהשוואה ל-49.1 מיליון. החברה רשמה בתקופה זו עליות דרמטיות ברווחיות: הרווח התפעולי צמח ב-91.6% ל-11.98 מיליון דולר מול 6.25 מיליון והרווח הנקי – ב-132.63% ל-12.09 מיליון דולר לעומת 5.2 מיליון.

המגמה שהציגה נובה ברבעון המדווח הייתה דומה: העובדה שהגידול בהוצאות היה קטן יותר מאשר בהכנסות וירידה בחבות המס הביאו לעלייה תלולה ברווח הנקי.

החברה סיימה את הרבעון עם גידול של 9.53% בהוצאות ל-27.16 מיליון דולר בהשוואה ל-24.8 מיליון, בעוד שההכנסות צמחו ב-16.57% ל-32.79 מיליון דולר מול 28.12 מיליון. מתוכן, מכירות המוצרים גדלו ב-16.04% ל-26.02 מיליון דולר לעומת 22.42 מיליון ומכירות השירותים זינקו ב-18.67% ל-6.77 מיליון דולר לעומת 5.71 מיליון ברבעון המקביל ב-2013. חבות המס של החברה פחתה ב-82.96% ל-131 אלף דולר בהשוואה ל-769 אלף. בגלל הנתונים החיוביים האלה, הרווח הנקי של נובה (על פי GAAP) יותר מהכפיל את עצמו: הוא טיפס ב-103.14% ל-5.7 מיליון דולר מול 2.8 מיליון. הרווח הנקי למנייה עלה בדיוק פי שניים – ל-0.2 דולר מול 0.1 דולר.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של נובה עלו ב-18.75% ל-15.19 מיליון דולר לעומת 12.79 מיליון, הרווח הגולמי גדל ב-14.76% ל-17.6 מיליון דולר בהשוואה ל-15.33 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-53.67% מול 54.52%. ההוצאות התפעוליות קטנו ב-0.27% ל-11.97 מיליון דולר לעומת 12.01 מיליון והרווח התפעולי זינק ב-69.06% ל-5.62 מיליון דולר בהשוואה ל-3.33 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה, אמר כי "הצגנו תוצאות טובות עבור הרבעון השני, עם רווח נקי גבוה שעומד ברף העליון של התחזיות שלנו. תוצאות אלה ממחישות את יעילות המודל התפעולי של החברה, שממקסם את השקעותינו השוטפות ומבטיח את צמיחתנו העתידית. למעשה, הרווח הנקי שהצגנו עבור ששת החודשים הראשונים של 2014 עלה על הרווח הנקי של החברה בכל 2013".

אופנהיים הוסיף כי "במהלך הרבעון המשכנו לחזק את מיצובנו בשווקים בהם אנחנו פועלים. זאת, על אף תנאים מאתגרים עימם מתמודדים לקוחותינו. אנחנו ממוצבים היטב להרוויח מהתרחבותם של לקוחותינו במעבר לדורות הטכנולוגיים הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים